۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

علاوی ایران را به برهم زدن امنیت خاور میانه متهم کرد

به گزارش آهوران نیوز به نقل از مفکرة الاسلام: نخست و زیر سابق عراق و رهبر حزب العراقیه ایران را به برهم زدن امنیت و استقرار خاورمیانه برای اغراض خود متهم کرد و گفت: ایران در میادین سیاسی عراق دخالت می کند.

علاوی به کانال سی ان ان گفت: می دانیم و با کمال تأسف ایران می خواهد با دخالت در امور عراق و بر هم زدن امنیت لبنان و سوء استفاده از قضیه ی فلسطین وضعیت منطقه را به نفع خود تغییر بدهد.

علاوی در سالهای 2004 و 2005 رئیس حکومت انتقالی عراق بود . وی تأکید کرد که ایران در سیاست داخلی عراق دخالت می کند وی افزود: عراق تنها کشوری است که ایران قصد دارد با تغییر عملیات سیاسی در آن به اغراض خود برسد .

ایاد علاوی رهبر لیست العراقیه گفت : من برای تشکیل حکومت جدید در عراق هرگز از ایران کمک نمی خواهم .

علاوی به شبکه ی خبری العربیه گفت: من دو بار اعضایی از لیست العراقیه را به برای دیدار با مسئولان ایرانی به آن کشور فرستاده ام ولی آنها اصرار دارند خودم شخصا به ایران بروم و من در این قضیه هیچ منطقی را نمی بینم.

وی ابراز امیدواری کرد که ایران به امنیت و استقرار عراق کمک کند و با عراق به عنوان یک کشور مستقل و یکپارچه رفتار کند و با همه ی گروههای سیاسی عراق به یک دید نگاه کند و این گونه نباشد که گروهی را رد کند و گروه دیگری را به خاطر اغراضی تأیید کند.

ایاد علاوی در سفر اخیر به سوریه به رئیس جمهور این کشور گفته بود به ایران بگویید من با این کشور هیچ خصومتی ندارم و من خواهان جنگ نیستم و آمادگی دیدار با آنها را دارم به شرطی که این دیدار در یکی از کشورهای عربی و یا اسلامی باشد.

هیچ نظری موجود نیست: