۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

مرگ ۹۰ نفر به خاطر ابتلا به ایدز در شهر مقدس قم

سایت کلمه: رئیس مرکز بهداشت استان قم از مرگ ۹۰ نفر در شهر مقدس قم بر اثر ابتلا به بیماری ایدز خبر داد.
به گزارش مهر، محمد محمدیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه “روبان قرمز“ که به مناسبت روز جهانی ایدز در درمانگاه حرمی قم دایر شده است، در خصوص آمار مبتلایان به ایدز در ایران بیان داشت: در ایران ۲۲ هزار نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده اند و تخمین زده می‌شود که بیش از ۸۰ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون در جهان ۶۰ میلیون نفر به بیماری ایدز مبتلا شده اند و تاکنون ۳۰ میلیون نیز جان خود را از دست داده‌اند، گفت: سالانه در جهان دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به جمع مبتلایان اضافه می‌شود و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز جان خودشان را از دست می‌دهند.
محمدیان ادامه داد: در استان قم هم اکنون ۵۰۰ نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده است که ۵۰ نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند و ۹۰ نفر از مبتلایان نیز تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس مرکز بهداشت استان قم در خصوص پیشگیری از بیماری ایدز در این استان بیان داشت: باید تمرکزمان بر روی قشر جوان استان باشد و آموزش‌ها و اطلاع رسانی برای این قشر آسیب پذیر بیشتر صورت گیرد.
وی افزود: آنچه نگران کننده است میزان زنان مبتلا به بیماری اچ آی وی و رشد صعودی آن در جامعه است که چند سالی است ارتباطات جنسی و غیراخلاقی در کشورمان رو به افزایش بوده است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

مرگ بر خامنه ای.
مرگ بر ولایت فقیه.
مرگ بر مخبران بی ناموس.
مرگ بر رژیم فاشیست و نژاد پرست تهران.
زنده باد مبارزان و سرمچاران بلوچستان.
زنده باد بلوچستان.
زنده باد آزادی.

ناشناس گفت...

او که چنان درجه ای بر منزلت و وجود ما آدمیان نهاد که خلیفه خویش در زمین گردانیدو هر گونه حقارت و ذلت را بر این ناسپاسان خاکی ناپسند دانست ، بندگی او فخر و موهبتی است که که تقدیم بشر گردیده است.
آن ذات عظیم چرا؟!
آیا در این بندگی بر عظمت او افزوده و یا از ملک او کم می گردد و یا هر چه فرمان داده برای ارتقا خود ماست!؟
نزد او سرفرازی و سربلندی ،بزرگترین عبادت است و ذلت ما عظیمترین معصیت.
تاج بندگی او بر سر نهادن و تن ندادن به بندگی غیر او در سایه عزتش و در پناه بردن به عظمت لایتناهی اوست که بطلانی بر ابهت پوشالی طاغوت کشیده و حقارت عینی و حقیقی طاغوت در انظار ما پدیدار و در قلوب ما لمس می شود.
در این بندگیست که .....!
پایان...
نکته:

این نوشته روی کاغذ پاره بصورت بسیار ناخوانا توسط ناشناسی نوشته شده بود و با این که شاید ناگفته های بسیاری بقلم نیامده ولی همین دو - سه سطر نکات قابل تاملی را در خود داشت که من را بر آن داشت که بدون اجازه و شناخت از نویسنده ناشناسش تقدیم آزادگان و آزاداندیشانی کنم که در برابر هیچ طاغوت و بتی سر ذلت فرو نیاورده و نمی آورند .