۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

ویکی لیکس : خامنه ای سرطان خون دارد، ایران سالانه یک الی دو میلیون دلار به مقامات عراقی رشوه می دهد

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از خبرگذاریها : اسناد منتشر شده از طریق سایت ویکی لیکس که بعدا توسط روزنامه ی آمریکایی نیو یورک تایمز منتشر شد نشان می دهد که بنا به تصریحات یکی از افرادی که خود ادعا کرده است از علی اکبر هاشمی رفسنجانی در سال 2009 شنیده است که آقای علی خامنه ای رهبر ایران مبتلا به سرطان خون است  و در مراحل پایانی عمر خود می باشد که طی چند ماه آینده خواهد مرد و من خودم را برای جانشینی وی آماده می کنم .
این منبع که یکی از افراد با نفوذ است و سفرهای زیادی به منطقه ی آسیا و به ویژه ایران دارد و با علی اکبر هاشمی رفسنجانی دیدارهایی داشته است که در یکی از دیدارهای خود این سخنان را از زبان وی شنیده است .
ارتباط سران عراقی با سپاه و ایران اسناد منشر شده ی ویکیلیکس در مورد عراق به 6677 سند می رسد که در آن برخی از سیاستمداران عراقی را متهم به داشتن ارتباط مخفیانه با رهبر سپاه قدس ایران در عراق یعنی "قاسم سلیمانی" می کند .
این اسناد را روزنامه های گاردین ، نیویورک تایمز ، دیر اشپیگل ، لوموند ، فاینال شال تایمز و دیلی تلگراف منتشر کردند .
سایت ویکی لیکس به نقل از اسناد حکومتی آمریکا نوشت: ایران نفوذ و سلطه ی خود را بر عراق گسترانده است و رئیس جمهور ایران محمود احمدی نژاد پایگاهی سیاسی در این کشور تأسیس کرده است . همچنین قاسم سلیمانی همه ی نیروهای اصلاعاتی و سیاسی کشورش را برای هم پیمانی با کشورش در عراق به کار می کیرد .
و یکی از اسناد که متعلق به چند ماه قبل از شروع شدن انتخابات در عراق است نشان می دهد که تهران حرکتهایی را برای تأثیر کذاشتن بر نتایج این انتخابات انجام داده است.
این اسناد فاش ساختند که کمکهای ایران به نوکران خود در عراق حدود صد الی دویست میلیون دلار به صورت سالانه می باشد که در این میان 70 میلیون دلار آن سهم مجلس اعلای انقلاب اسلامی به رهبری عمار الحکیم و شاخه ی نظامی این حزب به نام سازمان بدر به رهبری هادی العامری می باشد .
ایران از کره ی شمالی موشک دور برد خریده است
نیویورک تایمز به نقل از ویکیلیکس نوشته است : سازمان اطلاعات آمریکا یقین دارد که ایران موشکهای فوق پیشرفته را از کره ی شمالی خریداری کرده است که این موشکها می توانند غربی ترین مناطق اروپا را مورد هدف قرار بدهد .
این اسناد همچینی فاش ساخته است که آمریکا در مورد رهبران سازمان ملل "مثل بان کی مون" تجسس می کرده است.
نظر واشنگتن در مورد رهبران جهان در نامه نگاری های واشنگتن آمده است حامد کرزای رهبر افغانستان فردی بی نهایت سست اراده است و دچار توهمات شدید می باشد .
همچنین دیپلماتهای آمریکایی نخست وزیر ایتالیا را بی مصرف و به درد نخور توصیف کردند و ریس جمهور فرانسه را فردی حراف و خیلی احساساتی عنوان کردند . و در مورد صدر اعظم آلمان آنجلا مرکل گفته اند وی ریسک نمی کند و هیچ ابتکاری ندارد و رئیس جمهور ایران محمود احمدی نژاد را به هیتلر تشبیه کرده اند .
همچین این اسناد از گفتگوهای سری بین آمریکا و روسیه در ژنو پرده داشته اشت و تلاشهای آمریکا برای جنگ با القاعده در یمن را فاش کرده است.
محکوم کردن انتشار این اسناد از طرف غرب کاخ سفید پس از منتشر شدن این اسناد بلا فاصله آنرا محکوم کرد و گفت این کار باعث می شود که جان افراد زیادی به خطر بیفتد .برای پیشگیری از نتایج این اسناد واشنگتن قبل از منشر شدن آنها با شرکتهای ارتباطی خود تماس گرفت تا آنها از منتشر شدن این اسناد غافلگیر نشوند .
همچنین وزارت خارجه ی بریتانیا گفت منتشر شدن این اسناد می تواند امنیت ملی را به خطر بیاندازد و مطمئنا به نفع مصالح ملی نمی باشد .
کارمندان سایت ویکی لیکس در سایت اجتماعی تویتر گفتند که سایت ویکیلیکس مورد حمله ی هکرها قرار گرفت که برای مدت چند ساعتی از کار باز ماند .
دستور دستگیری جولیان اسانگ پلیس بین المللی اینتر پل اعلام کردکه وی یک حکم برای دستگیری مؤسس سایت ویکی لیکس به اتهام تجاوز به عنف صادر کرده است.
سایت رسمی اینتر پل نوشته است هرکسی که اطلاعاتی در مورد اسانگ ، استرالیایی الاصل که دارای 39 سال سن می باشد، دارد باید با پلیس محلی و یا کشوری تماس بگیرد .
گفتنی است که اسانگ هیچ وقت در ملأ عام ظاهر نمی شود و کسی محل زندگی وی را نمی داند و ناظران سیاسی بر این باورند که وی مدام محل زندگی خود را تغییر می دهد و در حال سفر به کشورهای مختلف است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

مرگ بر خامنه ای.
مرگ بر ولایت فقیه.
مرگ بر مخبران بی ناموس.
مرگ بر رژیم فاشیست و نژاد پرست تهران.
زنده باد مبارزان و سرمچاران بلوچستان.
زنده باد بلوچستان.
زنده باد آزادی.