۱۳۸۹ بهمن ۲۶, سه‌شنبه

«دانشجوی هنر دانشگاه تهران کشته شد»

خبرگزاری فارس و سایت تابناک گزارش‌ها درباره شلیک تیر مستقیم به مردم در روز ۲۵ بهمن در تهران را تائید کردند. بر اثر این تیراندازی‌ها «صانع ژاله» دانشجوی رشته هنر دانشگاه تهران جان باخته است.
خبرگزاری فارس طبق معمول از کسانی که آن‌ها را «عوامل فتنه» و عضو سازمان مجاهدین خلق نامیده به عنوان عاملان این تیراندازی یاد کرده است.
آن‌طور که این خبرگزاری وابسته به بنیاد تعاون سپاه اعلام کرده بر اثر این تیر‌اندازی‌ها یک نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.
خبرگزاری دولتی ایرنا هم گزارش کرده که فرد جان باخته «صانع ژاله » دانشجوی دانشگاه هنر تهران است که بر اثر تیراندازی مستقیم جان خود را از دست داده است.
سایت تابناک نیز همسو با خبرگزاری فارس تیراندازی مستقیم به سوی مردم معترض در راهپیمایی روز گذشته تهران را اقدامی هماهنگ از سوی «سازمان مجاهدین خلق» اعلام کرده است.
این سایت ادعا کرده که اعضای سازمان مجاهدین خلق به منظور «ترور» از چند روز پیش وارد ایران شده و چند تن از آن‌ها نیز در شهرک غرب شناسایی و دستگیر شده‌اند.
در ناآرامی‌های سال گذشته نیز برخی رسانه‌های محافظه‌کار در آستانه هر یک از راهپیمایی‌های اعتراضی، اخباری از این دست منتشر می‌کردند که پس از آن بتوانند اتهام تیراندازی‌های مستقیم به سوی مردم را متوجه اعضای این سازمان و سایر مخالفین کنند.
وب‌سایت جوان آنلاین وابسته به سپاه پاسداران نیز با تکرار این سناریو چند روز پیش از آغاز راهپیمایی روز ۲۵ بهمن مدعی ورود یک تیم از سازمان مجاهدین خلق به ایران شده بود.
رسانه‌های وابسته به نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی وظیفه دارند با انتشار چنین اخباری که ساخته و پرداخته این نهادها است، مسئولیت تیراندازی‌ها و برخورد‌های خشونت‌بار یک سال گذشته علیه مردم معترض را از لباس شخصی‌ها و ماموران پلیس سلب کنند.
این رسانه‌ها تاکنون به این پرسش پاسخ نداده‌اند که ازچه طریقی از ورود مخفیانه «تروریست‌ها» به خاک ایران مطلع می‌شوند و در صورتی که نیرو‌های امنیتی از ورود این گروه‌های «ترور» آگاه هستند چرا به آن‌ها اجازه داده می‌شود دست به اقدامات مسلحانه بزنند.
در جریان ناآرامی‌های سال گذشته نیز نیرو‌های لباس شخصی و پلیس اقدام به تیراندازی مستقیم به سوی مردم کردند که بر اثر این تیراندازی‌ها دست‌کم ۳۰ تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.
جمهوری اسلامی با وجود انتشار فیلم‌های فراوان از این تیراندازی‌ها در اینترنت اعلام کرده است کسانی که با لباس پلیس به سمت مردم تیراندازی کرده‌اند از عوامل نفوذی بوده و جزء نیرو‌های پلیس نبوده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: