۱۳۸۹ بهمن ۱۵, جمعه

تهدید به شکنجه جنسی زندانیان سیاسی در رجايی شهر

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: بنا به گزارش های رسیده به کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، فرهنگ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری که چندی پیش به سلول های انفرادی بند 1 معروف به «سگدونی» منتقل شده بودند، به دستور مستقیم علی حاج کاظم و نبی الله فرجی نژاد، رئیس زندان رجایی شهر و معاونت حفاظت این زندان توسط سه تن از ماموران این زندان به نام های گودرزی، آقایی و سلمانی به شدت شکنجه شده اند.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی (WWW.KOMITEDEFA.COM)، فرهنگ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری که روز گذشته از سلول های انفرادی این زندان، به بند 4، محل جدید و ویژه نگهداری زندانیان سیاسی، منتقل شده اند، توسط ماموران زندان و به دستور مستقیم مسئولان این زندان شکنجه شده و همچنین تهدید به شکنجه جنسی شده اند.
این دو برادر که دوران حبس 15 ساله خود را در زندان رجایی شهر سپری می کنند، توسط ماموران این زندان و بصورت برهنه و با دستبند و پابند در سلول های انفرادی نگهداری شده و به شدت با باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
ماموران این زندان همچنین فرهنگ و شهرام پورمنصوری را تهدید کرده اند که در صورت فاش ساختن شکنجه های خود با شکنجه های جنسی و استعمال باتوم روبرو خواهند شد.
گزارش های رسیده از زندان رجایی شهر به کمیته دفاع از زندانیان سیاسی حاکی از آن است که مسئولان این زندان در راستای تخریب روحیه زندانیان سیاسی، در مقابل زندانیان سیاسی اقدام به استعمال باتوم به زندانیان عادی کرده اند.
این اقدام مسئولان زندان رجایی شهر در حالی است که تمامی قسمت های زندان رجایی شهر از جمله سلول های انفرادی این زندان مجهز به دوربین های مداربسته ای است که به مسئولان سازمان زندان ها و قوه قضائیه جمهوری اسلامی امکان نظارت مستقیم بر این اماکن را می دهد، و سکوت نهادها و مسئولان مربوطه بطور قطع موید اطلاع آنها از اقدامات و جنایات صورت گرفته در این زندان و حتی هدایت این اقدامات از جانب ایشان برای اعمال فشار بیشتر به زندانیان سیاسی می باشد.
یادآوری می کنیم که زندان رجایی شهر کرج که به تبعیدگاه زندانیان سیاسی شهرت یافته است، چندی است که از جانب مقامات امنیتی و قضایی برای اعمال فشار بیشتر به زندانیان سیاسی و حتی حذف فیزیکی آنان مورد استفاده قرار می گیرد.
باندهای مافیایی حاضر در زندان رجایی شهر که زیر نظر مستقیم مسئولان این زندان، بویژه علی حاج کاظم رئیس آن، که توزیع سازمان یافته مواد مخدر در زندان زیر نظر مستقیم وی انجام می پذیرد، در مواقع لازم اقدام به ضرب و شتم زندانیان این زندان و بویژه زندانیان سیاسی و حتی حذف فیزیکی آنان اقدام می نمایند.
افزون بر موارد فوق، مسائلی همچون محدودیت ملاقات، قطع تماس های تلفنی، و همچنین انتقال به سلول های انفرادی و شکنجه از دیگر اقدامات مسئولان امنیتی برای تحت فشار بیشتر گذاردن زندانیان سیاسی است.

هیچ نظری موجود نیست: