۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه

استاندار ایالت پنجاب پاکستان ترور شد

سنی‌نیوز: سلمان تاثیر، استاندار ایالت پنجاب پاکستان و یکی از پرنفوذترین سیاستمداران این کشور ترور شده است.
هنگامی که سلمان تاثیر در یک مرکز خرید بنام کوهسار مارکیت در اسلام آباد از اتومبیل پیاده می‌شد، هدف تیراندازی یکی از ماموران محافظ خود بنام ممتاز قادری قرار گرفت و کشته شد.
سلمان تاثیر یکی از اعضای سرشناس حزب مردم بود که مهمترین حزب در دولت ائتلافی پاکستان است و از متحدان نزدیک آصف علی زرداری، رئیس جمهوری این کشور محسوب می‌شد. و از مخالفان شدید حزب مسلم لیک نوازشریف و دیگر احزاب اسلامی پاکستان بود.
شایان ذکر است که استاندار پنجاب از شیعیان این کشور بود که پس از قدرت گرفتن در حکومت جدید نه تنها مواقف سیاسیشان به ضرر اسلام و مسلمانان و کشورهای منطقه است، بلکه به روند بدعتگرایی در مذهب تشیع نیز شدت بخشیده اند.
سلمان تاثیر در روزهای اخیر در مورد قانون کفرگویی و حفظ حرمت رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم صحبت کرده و آن را قانون سیاه خوانده بود، و به گفته‌ای وزیر کشور پاکستان، جوانی که سلمان تاثیر را کشته، بازداشت شده و اعتراف کرده که او سلمان تاثیر را بخاطر سخنانش در مورد مذمت قانون حفظ حرمت رسول الله صلی الله علیه وسلم کشته است. و البته طالبان پاکستان نیز بارها اعلان داشته بودند که سلمان تاثیر مورد هدف آنهاست و حتی جایزه‌ی پنجصد هزار دالری هم برای قاتلش تعیین کرده بودند. و کشته‌شدن او موفقیت بزرگی برای آنهاست.
مرگ سلمان تاثیر، هنگامی اتفاق افتاده که دولت پاکستان با یک بحران سیاسی مواجه است. بروز این بحران در پی خروج یکی از احزاب اصلی از دولت ائتلافی و به خطر افتادن بقای دولت یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان است

هیچ نظری موجود نیست: