۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

دشمنی نظام خمینی با مسجد!

د. محسن نیشاپوری
ویژۀ سنی نیوز: مسجد نمادی است ملموس از اسلام، و بقول مفکر فرانسوی مسلمان "روجیه گارودی"؛ مسجد آینه اسلام است!
مذهب شیعه صفویه همواره در تلاش بوده با تغییراتی هر چند جزئی رموز و نمادهای دین مبین اسلام را شکلی دیگر بدهد تا شخصیت دینی خود را از سایر مسلمانان بگونه‫ای جدا سازد. در نظام ولایت فقیه مسجد روز بروز کمرنگتر و در مقابل "حسینیه‫ها" و "مهدیه‫ها" پررنگتر می‫شوند!!.. چرا که مسجد نمادی است از توحید و یکتاپرستی؛ جایگاهی برای سر سجده گذاردن در مقابل پروردگار یکتا، مرکزی که وجود فیزیکی آن داد می‫زند کسی را جز خداوند نپرستید و از کسی جز پروردگار مدد و یاری مجوئید.
این پیام کاملا با روح تشیع صفوی که بر پایه خرافات و قبرپرستی بنا شده است در تضاد است. از اینرو این مذهب ساختگی بسوی "حسینیه‫" به جایی که در آن به سر و صورت خود می‫زنی و در غم حادثه کربلا شب و روز گریه‫ و زاری می‫کنی، و "مهدیه" مرکزی که شب و روز در آن خودت را با خیالات بیرون پریدن "مهدی" افسانه‫ای از سوراخی در سامراء یا قم مشغول می‫داری... دعوت می‫کند.
مسجد در اسلام ناب محمدی که بخاطر شناخته شدن از مکاتب و مذاهب ساختگی از آن به "اهل سنت" ـ پیروان راه و روش پیامبر اکرم (صلی الله علیه وسلم) ـ یاد می‫شوند، جایگاه و منزلتی کاملا متفاوت دارد.
نظام ولایت فقیه طی سه دهه گذشته با برنامه‫های گوناگونی با مساجد اهل سنت که مراکزی برای نشر توحید و یکتاپرستی‫اند در ستیز بوده است. از جمله روشهایی که این نظام در از بین بردن مساجد اهل سنت به اجرا درآورده است عبارتند از:

هیچ نظری موجود نیست: