۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

تأسيس «حوزه علمیه رابطه مستقیم با خدا»! در شهر کرج

استاد عبدالله حيدريویژۀ سنی نیوز: جای شگفتی نیست که در محیط سرشار از خرافات و در میان بیروان کسانی که به دروغ خود را نمایندۀ مستقیم خدا و محب و پیرو اهل بیت می‌دانند کسانی هم پیدا شوند که خارج از کانال رسمی ادعاهای عجیب و غریب مطرح کنند.
یکی از شگفتها و البته خصوصیات مذهب شیعه اثناعشری این است که افراد مذهبی و پایبند آن همانند فرار کردن جن از بسم الله از قرآن فرار می‌کنند!! علتش این است که تمام خرافات و عقاید مزخرف و بی ریشه که شاخصه ها و ستون فقرات مذهب شیعه را تشکیل می دهند صد در صد مخالف قرآن و بر خلاف منطق و آموزه های قرآنی است. پس طبیعی است که قرآن در جامعه شیعه اثناعشری کاملا بیگانه و نا مأنوس می‌نماید.
البته مجموعه این خرافات منسوب به اسلام که در جامعۀ شیعی وجود دارد و هر کدام از عناصر آن به نوعی سعی شده برای مشروعیت بخشیدن به آن با قرآن پیوند داده شود که طبعا هیچگونه رابطه‌ای بین نور و تاریکی وجود ندارد تا بتوان تاریکی را به نور پیوند زد.
رابطه دیگری که جامعه تشیع اثناعشری با قرآن کریم دارد جنبۀ ریاکاری و تظاهر به دوستی با قرآن است که اخیرا ترویج داده می‌شود مانند مسابقات قرآن و محافل انس با قرآن و قراءتهای مجلسی و غیره.
گر چه عموم جامعه بادلهای پاکی که دارند طبیعی است که عملا با قرآن انس پیدا کنند, اما تئوریسین ها و جهت دهندگانی که از جامعه دینی نان می خورند و به نام دین و قرآن بر مردم سلطه می‌رانند و مال مردم را به نام خمس و حق خدا رسول می خورند و ناموس مردم را به نام دین و صیغه و متعه به تاراج می برند نفع شان در این است که مردم را ظاهرا با قرآن آشنا و مأنوس نگدارند!
اما عملا قرآن را تحریف نموده و مفاهیم آنرا طبق عقاید خرافاتی و مزخرفات ضد قرآنی خود تأویل و تفسیر نمایند! به همین دلیل حتی کسانی که از میان شیعیان با قرآن آشنا می شوند از تمام قرآن فقط چند آیه آنهم به گونه ناقص می شناسند!, که از سیاق و قرائن قرآنی جدا شده و بر حسب ظاهر به موضوع و خرافه‌ای ربط داده شده که کاملا بی ربط و نامأنوس است.
پس عجیب نیست که در چنین جامعه‌ای کسی خود را «قرآن ناطق معرفی کند و مدعی شود که علم فهم قرآن فقط در اختیار رسول الله صلی الله علیه وسلم و بستگانی وی بوده و بعد از آنها فقط در اختیار او می‌باشد»!!
این شیعة ساکن کرج مدعی است که فقط از طریق او «و حوزه علمیه رابطه مستقیم با خدا» که نام فعالیت های اوست می‌توان با قرآن آشنا گردید.
این مدعی جدید کرجی می‌گوید: «ای مردم من از خود خواهی به خدا و رسول و امام زمانش رسیده ام 21 سال اشک ریختم و از در خودخواهی رفتم تا به خدا شناسی رسیدم! بیایید که چهل شبه این راه را طی کنید تنها منم قرآن ناطق و تنها دانای قرآن!!»
او قول داده است که طی مدت 4 شبانه روز به عالم غیب و اسرار الهی شناخت پیدا نمایید. او می گوید: قرآن در شب قدر به صورت یکجا بر وی فایل فهم و درک شده است!!».
البته این چیزی است که در رسانه‌ها آمده است اینکه حقیقت چیست و الله اعلم.
به امید آنکه مردم آگاه و دانای جامعه ما بتوانند مستقیما با قرآن تماس بر قرار کنند و با خواندن قرآن کریم و اگر نیاز دارند با ترجمه فارسی ساده بتوانند با نور قرآن راه توحید و یکتا پرستی را تشخیص دهند و خطر شرک و خرافات و پیامدهای و خسارت اخروی آنرا درک کرده و خود را از آن نجات دهند که سعادت و رستگاری فقط در پرتو نور قرآن نهفته است و بس و صد البته احادیث صحیح رسول الله صلی الله علیه وسلم بدور از خرافات مبین و مفسر قرآن هستند.

هیچ نظری موجود نیست: