۱۳۹۰ فروردین ۲۰, شنبه

بامداد پنجشنبه روی داد حمله نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف در پی کشف سایت جدید هسته ای در ایران توسط مجاهدین خلق

چند ساعت پس از آن که سازمان مجاهدن خلق از وجود سایت هسته ای تازه ای در نزدیکی کرج خبر دادند، بامداد جمعه 8-4-2-11 نیروهای نظامی حمله به اردوگاه اشرف پایگاه نیروهای این سازمان در عراق را آغاز کرده و طبق آمار دریافتی تا کنون 28 نفر از ساکنان این اردوگاه، کشته و زخمی شده اند.
طبق گزارش های دریافتی، ساعت چهار و چهل ‌و پنج دقیقه بامداد روز جمعه، نیروهای نظامی نظامی عراقی مجهز به تجهیزان ضد شورش، و تجهیزات زرهی، حمله به اردوگاه اشرف را آغاز کردند.منابع سازمان می گویند برخی بخش های اردوگاه نیز مورد حملات توپخانه ای قرار گرفت. سازمان مجاهدین خلق در آخرین اعلام خود از کشته و زخمی شدن دست کم 28 نفر از اعضایش در پی این حمله خبر داده است.
سازمان مجاهدین خلق جز اولین گروه های شرکت کننده در انقلاب سال 1979 ایران است که با جدایی از جمهوری اسلامی، مبارزه مسلحانه با این نظام را برگزید.
پیش از آغاز حمله نیروهای عراقی، سازمان مجاهدین خلق در اطلاعیه ای خطاب به هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، از قریب الوقوع بودن این حمله خبر داده بودند.
در این اطلاعیه آمده است: " دست کم تا غروب امروز (پنجشنبه) ۶۵خودرو حامل نیروهای جدید عراقی به اشرف وارد شده اند. شماری از ژنرالهای عراقی نیز به محل آمده اند و آماده باش کامل داده اند. طبق گزارشها شماری از پلیس ضد شورش با سگهای تعلیم دیده وارد اشرف شده اند."
این گزارش همچنین خواستار دخالت فوری وزیر خارجه آمریکا برای خروج نیروهای عراقی از اردوگاه اشرف شده بود.
رضا پهلوی ولیعهد سابق ایران نیز در بیانیه ای نسبت به حمله نیروهای عراقی به اردوگاه اشرف اعتراض کرد.در این بیانیه آمده است: "در این موقعیت ما باید به مسئولین عراقی یادآور شویم که هیچ انسانی را نمی توان به خاطر عقاید سیاسی و تعلقات مذهبی اش از حق انسانی و حمایت قانونی محروم کرد.
"سایت جدید هسته ای
علیرضا جعفرزاده از سخنگویان سازمان مجاهدین خلق، پنجشنبه 7-4-2011 در کنفرانسی خبری در واشنیگتن از وجود یک سایت هسته ای در نزدیکی کرج خبر داد که "تابا" نام داد. او ادعا کرد که مجتمع "تابا" برای چهار سال و نیم مشغول تولید "جدار آلومینیومی، مغناطیس، پمپ های ملکولی، لوله های کامپوزیت و پایه سانتریفیوژ بوده است."
سازمان مجاهدین خلق که می گوید این سایت توسط جاسوسان آن شناسایی شده، تعدادی عکس هوایی از این تاسیسات صنعتی ارائه کرد اما هیچ سندی در تایید این ادعا نداد.
جعفر زاده مدعی شد که "ده ها هزار سانتریفیوژ" که در غنی سازی اورانیوم به کار می رود را در آنجا تولید کرده است.
آژانس بین المللی انرژی اتمی از سال 2008 خواستار دسترسی به کارخانه های سانتریفیوژسازی ایران بوده که موفق به این کار نشده است.
ایران از ژوئن 2010 به دلیل برنامه هسته ای اش در معرض تحریم های شدید بین المللی قرار گرفته است. تهران می گوید که برنامه هسته ای مسالمت آمیزی را دنبال می کند اما غرب با تشکیک در این باره از احتمال تلاش ایران برای دست یابی به بمب اتمی سخن می گوید.
سونا صمصامی از اعضای سازمان مجاهیدن خلق نیز در آمریکا گفت که اعضای این گروه با پذیرفتن "خطرات جدی" اطلاعاتی درباره عملیات مجتمع تابا جمع آوری کرده اند.
مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که او گزارش سازمان مجاهدین خلق را دریافت کرده است. وی افزود: "ما همواره نگرانی هایی درباره این نوع اطلاعات داریم."
ازسوی دیگر علی الدباغ سخنگوی دولت عراق گفت مجاهدین حمله را آغاز کردند.
منبع:العربیه

هیچ نظری موجود نیست: