۱۳۹۰ فروردین ۲۶, جمعه

هجوم وسیع در تمام شهرهای احواز و تعطیل مدارس ومحاصره نظامی احواز‬

به گزارش آهوران نیوزبه نقل ازسنی نیوز: طبق بیانیه مرکز احوازی دفاع از حقوق بشر مطابق با خبرها وبیانیه های مختلف ازطرف احوازیهای گوناگون، وضع شهرهای احواز بحالت خطر در تمام مکانها به چشم میخورد، و تجاوز گسترده به حقوق بشر احوازیها صورت می گیرد و در این حین چند تن شهید و زخمی و اسیر شده اند و با وجود نیروهای نظامی و سپاه و ارتش وبسیج و تعطیل کلیه مدارس و دانشگاهها، حالتی مانند حالت جنگ در کل احواز صورت گرفته است.
در خبرهای مختلف آمده است که 2 نفر در منطقه کوت عبدالله با شلیک گلوله نیروهای نظامی دشمن و 3 نفر دیگر در منطقه صیاحی در شهر احواز و1 نفر در منطقه ملاشیه شهید شده اند، و بیش از 150 نفر از شهرهای مختلف مثل عبادان (آبادان) محمره (خرمشهر) و احواز پایتخت و معشور اسیر شده اند. و بیشتر از آن حالت وحشت در تمام مناطق احواز میباشد، وجود نیروهای نظامی و مسلح و ماشینهای جنگی، و عده ای از نیروهای سپاه با نقاب داشتن به صورتهای خود به دانشگاه احواز یورش برده و کلیه مدارس و دانشگاهها را تعطیل کرده اند. تمام این اعمال و خشونتها مغایر با قانون حقوق بشر است.
از تمام ارگانها و سازمانهای حقوق بشر و سازمانهای دولتی خواهان دفاع از مردم احواز در مقابل این جرایم هستیم. خبرها حاکی از احتمال وقوع جرائم بزرگتر است.
مرکز احوازی دفاع از حقوق بشر این اعمال وحشی و ننگین را رد و از کلیه ارگانهای حقوقی و جهانی و عربی درخواست میکند که از این جرائم در حق فرزندان خوزستان جلوگیری کنند.
در ضمن نظام اشغالگر ایرانی این اخبار را منتشر نکرده و از ورود کلیه رسانه ها و خبرنگاران جلوگیری کرده و با این کار میخواهد به سرکوب و وحشیگری خودش پرده بپوشاند. این عمل غیرانسانی و مغایر با معیارهای حقوق بشر میباشد.
مرکز احوازی دفاع از حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: