۱۳۹۰ فروردین ۱۵, دوشنبه

اعتراض رسمی بحرین علیه رژیم تهران در سازمان ملل

به گزارش آهوران نیوز: یک مقام ارشد بحرینی از اعتراض رسمی این کشور علیه جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد خبر داد.
فرمانده ارتش بحرین در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن اعلام کرد: منامه به طور رسمی یادداشت اعتراضی را علیه ایران تسلیم نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد کرده است.
این مقام نظامی بحرین گفت: پس از اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات این کشور درباره بحرین، که با اصول احترام حسن همجواری، عدم دخالت در امور داخلی، حاکمیت ملی و منشور سازمان ملل متحد در تناقض بود منامه به سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی یادداشت های رسمی اعتراض را علیه دخالت ایران در امور داخلی بحرین تسلیم کرده است.
وی همچنین در این مصاحبه اتهام زنی های پیشین مقامات بحرین علیه ایران را درباره دخالت در امور داخلی منامه تکرار کرد و گفت: حوادث اخیر بحرین در ادامه و امتداد حوادث 30 سال پیش این کشور است.
رئیس ستاد مشترک ارتش بحرین همچنین خواستار تشکیل ارتش مشترک شورای همکاری خلیج فارس شد.
پیش از این نیز معاون وزیر امور خارجه بحرین از قصد این کشور برای اعتراض به ایران در نهادهای بین المللی و گفت و گو در این باره با اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داده بود.
این مقام ارشد بحرینی همچنین ایران را متهم کرد که از کودتای سال 1981 در بحرین برای سرنگونی حکومت، حمایت کرده است.
این در حالی است که وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست دیروز خود در ریاض آنچه را که دخالت ایران در امور داخلی این کشورها به ویژه بحرین و کویت توصیف کرده بودند محکوم کردند.
شورای همکاری خلیج فارس متشکل از شش کشور بحرین، قطر، کویت، عربستان، امارات و عمان است.
منبع:ایران پرس نیوز

هیچ نظری موجود نیست: