۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

هلاکت 19 سرباز و زخمی شدن ده ها سرباز دیگر ارتش موریتانی توسط القاعده در مغرب اسلامی

به گزارش خبرگزاری آهوران نیوز به نقل ازتمکین: پس از دروغ پردازی های حکومت موریتانی (که به مزدوری بی چون و چرا برای فرانسه ی صلیبی تبدیل گشته) در مورد درگیری های اخیر که میان مجاهدان القاعده در سرزمینهای مغرب اسلامی و  ارتش موریتانی در نزدکی منطقه "حاسی سیدی" در 80 کیلومتری شمال غربی "تمبکتو" در کشور مالی صورت گرفت، جماعت القاعده در مغرب اسلامی با انتشار بیانیه ای جزئیات این معرکه را روشن ساخت.
بر اساس این بیانیه، در این درگیری که در روز جمعه 8 شوال برابر با 17 سپتامبر صورت گرفت، ارتش موریتانیا ضربه ی بسیار شدیدی خورد و در این حملات علاوه بر از دست دادن 19 تن از سربازانش و زخمی شدن ده ها تن دیگر، تجهیزات زیادی را نیز از دست داد .
القاعده در این بیانیه اعلام کرد : 19 سرباز موریتانی کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند و مجاهدان 5 ماشین نظامی را به غنیمت گرفتند که دو دستگاه آن از کار افتاده بود و سوزانده شد .
همچنین مجاهدان تجهیزات نظامی زیادی از جمله اسلحه های سبک و سنگین و همچنین کامپیوتر فرمانده نظامی موریتانی و دوربین و سایر وسائل را نیز به غنیمت گرفتند.
به یاری خداوند، مجاهدان مستندات و معلومات و تصاویر مهمی نیز به دست آوردند.
القاعده در بیانیه ی خود تأکید کرد که در این درگیری برادر مجاهد "عبد الرحيم الأنصاري" به شهادت رسیده که از خداوند منان می خواهیم که او را در زمره شهداء قبول بفرماید. اما گفته های فرمانده ارتش موریتانی مبنی بر کشتن 12 مجاهد و اسارت 6 تن دیگر همگی کذب و دروغ و برای گمراه کردن افکار عمومی و پوشش بر شکست مفتضحانه آنهاست.
القاعده همچنین اعلام کرد که به طور قطع تعدادی از سربازان فرانسوی در میان ارتش موریتانی وجود دارند و برای کمک به لشکر شکست خورده ی موریتانی آمده اند .
القاعده اعلام نمود که لازم به ذکر است که دو روز پس از این درگیری هواپیماهای دشمن به بمباران کورکورانه بی گناهان اقدام کرد و منجر به شهادت یک زن و یک بکودک گردید که در بیانیه های قبلی، جزئیات آن اعلام گردید
.

هیچ نظری موجود نیست: