۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

بر ملت بلوچ چه میگذرد؟

آنچه که امروزه در بلوچستان شاهد آن هستیم نتیجه تبعیض ظالمانه حکومت جمهوری اسلامی بر علیه ملت بلوچ است
جمهوری اسلامی سالیان سال است حقوق ملیتهای ایران را به رسمیت نمی شناسد. سالیان سال است که ملت بلوچ شاهد ظلم و تبعیض حکومت جمهوری اسلامی هستند. سالیان سال است که فعالان سیاسی و اجتماعی بلوچ تحت فشار حکومت جمهوری اسلامی به سر می برند.
جمهوری اسلامی از آغاز استقرار تا کنون به نبرد با ملیتها برخاسته است.فقر و عقب ماندگی اقتصادی در نقاط مرزی ایران بیداد می کند.حقوق اقلیتهای ایرانی به رسمیت شناخته نمی شود و هرگونه فریاد آزادیخواهانه اقلیتها به شدت و با گلوله داغ پاسخ داده می شود.
انچه که امروزه در بلوچستان شاهد آن هستیم نتیجه تبعیض ظالمانه حکومت جمهوری اسلامی بر علیه ملت بلوچ است. تبعیض ظالمانه ای که نه تنها در بلوچستان بلکه در جای جای نقاط ایران شاهد آن هستیم. تا زمانی که ملیتها و اقوام ایرانی به حقوق انسانی خود دست پیدا نکنند و تا زمانی که حقوق آنها توسط رژیم به رسمیت شناخته نشود مبارزه آنها ادامه خواهد یافت.
تا زمانی که انسانها به خاطر تعلق به نژاد، زبان یا مذهب خاص تقسیم بندی شوند و حقوق آنها پایمال شود، نمی توان صحبت از وحدت ملی نمود. تا زمانی که ترکمنها، بلوچها، ترکهای آذری، عربها و دیگر ملیتها در ایران به عنوان غیر خودی و شهروند درجه دوم شناخته شوند چگونه می توان از عدالت سخن گفت؟ آنچه که امروزه در بلوچستان شاهد آن هستیم نقض آشکار حقوق بشر است. فقر اقتصادی بلوچستان ریشه در تفکر افراطی حاکمان جمهوری اسلامی در تقسیم بندی خودی و غیر خودی دارد. جرم بلوچها آنست که می خواهند اعتقادات خود را حفظ کنند. آنها می خواهند زبان، مذهب و عقیده خود را حفظ کنند. آیا حفظ اعتقادات، در تعریف جمهوری اسلامی جرم است که خواسته آنها با برخورد نظامی پاسخ داده می شود؟ چرا باید بلوچها در فقر اقتصادی به سر ببرند و چرا هیچ گونه سرمایه گذاری اقتصادی در آن مناطق انجام نمی گیرد؟ سالهاست که مردم بلوچ خواستار حقوق قانونی و شهروندی خود هستند. آنها آزادی مذهبی و نژادی می خواهند و وقتی نتوانند به حقوق خود برسند تمام راهها را امتحان خواهند کرد. آنها اکنون به جرم اهل سنت بودن و به جرم بلوچ بودن از سوی رژیم جمهوری اسلامی ایران تحت ستم و تحقیر واقع می شوند. موج بی سابقه اعدام و کشتار روحانیان و فعالان بلوچ از سوی جمهوری اسلامی در 31 سال گذشته، عدم توجه به اقتصاد بلوچستان و عدم آزادی مذهبی و زبانی باعث شده است تا ملت بلوچ به مبارزه خود علیه رژیم جمهوری ادامه دهد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

اینجا سرزمین بلوچستان است ،بلی اشتباه نکنید ، سرزمین غیرت ، حماسه و ایمان ، سرزمین مردمان ساده و رشید ، سرزمین کسانی است که اجدادشان با هیچ قیمت تا به امروز نگذاشته اند آبی خوش از گلوی متجاوزان به پایین رود و بتوانند به تاراج و جنایت براحتی ادامه دهند.
توپ ،تانک و مسلسل اثر ندارد و دهها نه که صدها خائن نامرد و بزدل و به اصطلاح سیاسی هم در کنار این مترسکان شیاد متجاوز باشند فایده ای ندارد و حاشا و کلا که خامنه ای بتواند تاریخ را از تکرار باز دارد و بیایند دستگیر کنند ، تطمیع کنند ، تیرباران و بمباران و اعدام و استثمار و تاراج کنند اما بلی اما نمی توانند وجبی از اراده همین مردم ساده در بازپس گیری سرزمینشان از دست متجاوز و بیگانه کم کنند و همین مردم بلی همین مردم با همین سادگی و بی آلایشی خود ،آنچنان ضرباتی مهلک بر وجود نامیمون خامنه ای و مزدورانش وارد خواهند کرد تا با خفت و خواری به دست پای همین مردم بلی همین مردم افتاده و فراری را بر قراری ترجیح دهند و این نه غلویست و نه احساس بلکه تکرار تاریخ است ، تکرار مکرر تاریخ که ظالم با هر نامی از نمرود و چنیگز مغول گرفته تا هیتلر و استالین را به گورستان خود برده است .
بلوچستان از جیرفت و زابل تا جاسک و میناب و دشتیاری آزاد خواهد شد و فقط بلی فقط این فرزندان همین دیار غیرت ،حماسه و ایمان خواهند بود که خود سرزمینشان را با اراده خود ، فقط اراده خود اداره خواهند کرد .

ناشناس گفت...

جناب حاج ظاهر بلوچ
با سلام و درود به شما و همه مبارزین سرمچار .
این عید سعید را به شما و همه مبارزان تبریک عرض می نماییم . این عید را به دور از شما جشن می گیریم و از شما و همه مبارزان می خواهیم با وجود همه سختیها و نبود امکانات شما هم این عید را با شادی و سرور سپری کنید. درست است می دانیم مردم عزیز بلوچستان در یکی از بحرانی ترین شرایط سیاسی اجتماعی و اقتصادی بسر می برند و آنطور که می بایست شاید نتوانند این عید را جشن بگیرند ولی به کوری چشم دشمن ،مردم مثل همیشه این عید را باری دیگر با اتحاد و یکپارچگی در هر شهر و روستایی برگزار کردند و به دشمن نشان دادند که فتنه ها و دسیسه های بربریت و صفویت آخوندی برای تفرقه افکنی شکست خورده است و مردم ما با برگزاری این عید هم عید را جشن گرفتند و هم مانور دیگری از اتحاد و انسجام را به رژیم و همه جهانیان به نمایش گذاشتند .
پس شما را به خداوند مهربان قسم می دهیم که این عید را به خوشی بگذرانید و هم همه روزهایتان را با بهترین روحیه و شاد سپری کنید .
با آرزوی پیروزی شما سرمچاران .
مرگ بر خامنه ای.
مرگ بر رژیم ولایت فقیه .
رنده باد آزادی.
زنده باد بلوچستان.
از طرف جمعی از مردم نیکشهر و توابع.