۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

پیام تسلیت نصر بلوچستان در گذشت شیخ عزالدین حسینی

انالله و انااليه راجعون

نصر بلوچستان درگذشت شیخ عزالدین حسینی را به جامعه کردستان ومسلمین جهان و  آزادیخواهان تسلیت عرض می نماید.

فقدان اين فقيه برجسته، نستوه و مبارز عالم و بزرگوار، ثلمه‌اي براي حوزه‌هاي علميه و جامعه اسلامي است كه ان‌شاءالله مجموعه آثار گرانقدر، خلاء وجودي ايشان را براي دوستداران، علما، فضلا، روحانيون و طلاب جبران مي‌نمايد.

با تسليت اين مصيبت به آيات عظام و شاگردان ايشان و حوزه‌هاي علميه، مقلدان و مردم شريف استان اصفهان و شهرستان نجف‌آباد و مخصوصا به بيت مكرم‌شان علو درجات آن فقيد سعيد را از درگاه احديت خواستارم

به گزارش تارنمای ناجی کرد ماموستا شیخ عزالدین حسینی، روحانی و سیاستمدار شهیر کرد در سن هشتاد و نه سالگی در شهر اوپسالای کشور سوئد در گذشت.
کمیتە برگزاری مراسم یادبود و تجلیل از ماموستا شیخ عزالدین حسینی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که شیخ عزالدین حسینی در شامگاه پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۸۹(۱۰ فوریه) در در بیمارستان آکادمیسکا در شهر اوپسالای کشور سوئد دار فانی را وداع گفت.
شیخ عزالدین حسینی زاده اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۰ خورشیدی، مدت ۳۰ سال در مدارس علوم دینی در کردستان ایران به تدریس مشغول بوده است. فعالیت رسمی سیاسی خود را از دوران عضویت د جمعیت احیای کرد (کومله ژ.ک.) در سال ۱۳۲۲ خورشیدی آغاز کرده است.
او بعدها در جریان تاسیس جمهوری کردستان در مهاباد در سال ١٣٢۴ و سپس در جریان مبارزات جنبش سیاسی کردستان در سالهای بعد از آن فعالانە شرکت کرد.
در جریان انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ یکی از رهبران قیام و تظاهرات علیه رژیم شاه در کردستان بود. درجریان سالهای منتهی به انقلاب اران کوشش زیادی نمود تا مسئله کردستان به شیوه صلح آمیز به نتیجه برسد. او بارها با رهبران حکومت دیدار و گفتگو کرد. در همان سال ۱۳۵۸ در قم با آیت‌الله روح الله خمینی ملاقات کرد و در تهران با آقای مهدی بازرگان نخست وزیر و مقامات دیگر حکومتی به گفتگو و مذاکره پرداخت .
شیخ عزالدین حسینی تقریبا در طول دوران زندگی ش به مبارزه با رژیم های دیکتاتوری حاکم برای دمکراسی و آزادی برای ایران و حقوق مردم کردستان پرداخته بود.
شیخ عزالدین حسینی در طول سالها جنگ و مبارزه در کردستان ایران و سپس کردستان عراق باقی ماند و تنها به دلیل وخامت شدید حال در سالهای اخیر به ناچار در سوئد اقامت گزیده بود.
وی هم چنین در اوائل انقلاب رابطه بسیار خوبی با علامه کاک احمد مفتی زاده داشت .احزاب و سازمانهای سیاسی و نهادها و جمعیت های ایرانی و کرد درگذشت این رهبر کردستان را تسلیت گفته اند.

اهوران نیوز

هیچ نظری موجود نیست: