۱۳۸۹ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

تعداد کشته شدگان زلزله اخیر در این کشور به بیش از 11 هزار تن برسد.


در همین حال بیش از 100 هزار تن از گروه‌های امدادی عملیات کمک رسانی به آسیب دیدگان و مفقودان را ادامه می‌دهند.
پلیس ژاپن روز یکشنبه 13-3-2011 اعلام کرده است که بیش از 200 جسد از قربانیان سونامی روز جمعه در منطقه "میاگی" در نزدیکی جزیره "هونشو" در شمال شرق این کشور پیدا شده است.
روز گذشته نیز اعلام شده بود جسد 400 تن از قربانیان پیدا شده و بیش از 10 هزار نفر مفقود شده‌اند.
در همین حال خبرگزاری "کیودو" تاکید کرد نشت مواد رادیواکتیو در یک نیروگاه اتمی در فوکوشیما از حد استاندارد گذشته است.
به دنبال شدت گرفتن احتمال وقوع انفجار در نیروگاه اتمی تعداد زیادی از ساکنان اطراف این نیروگاه به مناطق امن‏تر منتقل شدند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است تاکنون 140 هزار نفر از ساکنان مناطق اطراف نیروگاه فوکوشیما که بر اثر زلزله آسیب دیده است به مناطق امن منتقل شدند و عملیات تخلیه ساکنان همچنان ادامه دارد.
به دنبال زلزله بی سابقه اخیر که قدرت آن بیش از 8 درجه در مقیاس ریشتر اعلام شده است سیستم خنک کننده نیروگاه اتمی فوکوشیما آسیب دیده است و کارشناسان ژاپنی در تلاش هستند یک راه جایگزین از طریق آب دریا برای خنک کردن نیروگاه به کار بگیرند.

انفجار جدید در نیروگاه فوکوشیما نگرانی ها را افزایش داده است
خبر دیگر از ژاپن اینکه مقامات ژاپن اعلام کردند یکی از رآکتورهای اتمی در نیروگاه فوکوشیما روز دوشنبه 14-3-2010 منفجر شده اما اتاق کنترل آن آسیب ندیده است.
سخنگوی دولت ژاپن از احتمال نشت مواد اتمی از نیروگاه هشدار داد و تاکید کرد، انفجاری که در نیروگاه به وقوع پیوسته ناشی از افزایش حجم هیدروژن در داخل رآکتور بوده است.
به دنبال زلزله بی سابقه اخیر در ژاپن نیروگاه اتمی فوکوشیما که حاوی 10 رآکتور اتمی است، آسیب جدی دیده است و کارشناسان اتمی از احتمال وقوع فاجعه انسانی در این کشور خبر داده اند.
دولت ژاپن طی روزهای گذشته تعداد زیادی از ساکنان اطراف نیروگاه را به اماکن امن منتقل کرده و اعلام کرده است که برای جلوگیری از انفجار نیروگاه اقدامات لازم را به کار گرفته است.
سه روز پس از زلزله اخیر در ژاپن ساکنان توکیو پایتخت این کشور روز دوشنبه زلزله ای به نسبت 2،6 در مقیاس ریشتر را احساس کردند.
هزاران تن از ساکنان این منطقه مفقود هستند و تلاش امداگران برای پیدا کردن آنها ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست: