۱۳۸۹ اسفند ۲۷, جمعه

مولانا عبدالحمید:سخن ما با مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز همین بوده است که اهل سنت ایران حق دارند، و این حقِ قانونی اهل سنت است که در سرنوشت خود نقش داشته باشند

مولانا عبدالحمید:سخن  ما با مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز همین بوده است که اهل سنت ایران حق دارند، و این حقِ قانونی اهل سنت است که در سرنوشت خود نقش داشته باشند؛ به آزادی مذهبی آنان احترام گذاشته شود و حرمتشان حفظ شود و خواسته های آنان مورد توجه قرار گیرد.
ایشان تاکید کرد: این حق قانونی اهل سنت است که اگر نامه ای به هر مسئول و هر شخصیتی، در هر مقامی که قرار دارد، می نویسند، به این نامه ها توجه و رسیدگی شود. ما ملت ایران هستیم و ایران از آنِ ماست و به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم که در مسائل ایران دخالت کند، بلکه این ملت است که در مورد سرنوشت خود تصمیم می گیرد.
مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، مهمترین علت قیام ملتها در خاورمیانه علیه حکام کشورهایشان را بی توجهی حکام و سران کشورها به خواسته ها و مطالبات مردم عنوان کرد و تعیین سرنوشت ملت بحرین را حق خود آنها دانست و خواستار عدم دخالت دیگر کشورها در مسایل بحرین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به تحولات جاری در خاورمیانه و قیام ملتها در این مناطق، خاطرنشان کرد: امروزه اگر شما می بینید که در خاورمیانه صدای "الله اکبر" بلند است و خیزش بزرگی در خاورمیانه و در کشورهای اسلامی به وجود آمده است و ملتها علیه رهبران خودشان قیام کرده اند، همه این قیامها نتیجه عملکرد نادرست رهبران این کشورهاست؛ رهبرانی که خدا را فراموش کرده اند و از راه استبداد بر مردم خود حکومت نموده و حرف ملتهای خود را نشنیدند و آزادی مردم را سلب کردند، نتیجه این عملکردها همین است که ملتها علیه آنان قیام کرده اند.
مولانا عبدالحمید ادامه داد: شما فکر نکیند که این ملتها خودشان بلند شده اند، بلکه این الله تعالی است که آنها را بلند کرده است؛ زیرا بسیاری از این رهبران، الله تعالی را ناراض کرده اند و دست به ظلم و حق کشی زده‏اند، بسیاری از این رهبران به جای اینکه به الله تعالی، به رسول الله و به دین اسلام و به ملت خودشان وابسته باشند، به بیگانگان و قدرتهای بیگانه وابسته هستند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه به حوادث جاری در کشورهای اسلامی از قبیل تونس، مصر، لیبی، یمن و بحرین اشاره کرد و گفت: تمام این حوادثی که در این کشورها اتفاق افتاد و تاکنون جریان دارد، به خاطر این است که رهبران کشورهای مذکور حقوق ملت را رعایت نکرده و به حرف آنها توجه نکردند؛ احساسات و خواسته های مردم را نادیده گرفتند؛ در نتیجه ملتها بپاخواسته اند و خواهان آزادی و برآورده شدن مطالبات خود هستند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه به صورت ویژه به تحولات کشور بحرین نیز اشاره کرد و با بیان اینکه نباید هیچ کشوری برای مردم بحرین تصمیم بگیرد و در سرنوشت آنان دخالت کند، خاطرنشان کرد: صرف نظر از اینکه اکثریت مردم بحرین شیعه است یا سنی، اما سخن ما آن است که خودِ ملت بحرین باید سرنوشت خود را تعیین کنند. بنده معتقدم که برادران شیعه ما در این کشور باید آزادی داشته باشند و به حقوقشان احترام گذاشته شود و آنها در سرنوشت  خود دخیل باشند.
مولانا عبدالحمید در ادامه خاطرنشان کرد: سخن  ما با مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیز همین بوده است که اهل سنت ایران حق دارند، و این حقِ قانونی اهل سنت است که در سرنوشت خود نقش داشته باشند؛ به آزادی مذهبی آنان احترام گذاشته شود و حرمتشان حفظ شود و خواسته های آنان مورد توجه قرار گیرد.
ایشان تاکید کرد: این حق قانونی اهل سنت است که اگر نامه ای به هر مسئول و هر شخصیتی، در هر مقامی که قرار دارد، می نویسند، به این نامه ها توجه و رسیدگی شود. ما ملت ایران هستیم و ایران از آنِ ماست و به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم که در مسائل ایران دخالت کند، بلکه این ملت است که در مورد سرنوشت خود تصمیم می گیرد.
مولانا عبدالحید در پایان این بخش از سخنانش خاطرنشان کرد: بنده این سخنان را صرفا از روی دلسوزی و خیرخواهی عرض می کنم و این حس خیرخواهی چیزی است که اسلام به ما تعلیم داده است.
امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین به زلزله اخیری که در کشور ژاپن رخ داد و جان هزاران تن را گرفت اشاره ای کرد و گفت: پیام بنده به مردم و سران ژاپن آن است که ای مردم ژاپن! اگر چه کشور شما در مسیر زلزله خیز قرار دارد، اما با اطمینان می گویم که اگر شما ایمان بیاورید و گناه را ترک کنید، الله تعالی شما را از زلزله نجات خواهد داد.
ایشان ادامه داد: این سخن بنده خطاب به همه مردم دنیا و خصوصا مناطق مسلمان نشین، که برخی هم در مسیر زلزله قرار دارند و خطر زلزله آنها را تهدید می کند نیز می باشد که اگر مردم این مناطق نماز بخوانند و دست از گناه بکشند، الله تعالی آنها را از زلزله و دیگر عذابها حفاظت خواهد کرد. این اعتقاد ماست که هر ملتی که الله را بندگی کند از عذاب الهی نجات می یابد، و هر مملکتی که در آن مملکت خداترسی، عدالت، انصاف و رعایت حقوق مردم حکمفرما باشد در آن مملکت هیچ خیزش و قیامی انجام نمی گیرد و آن مملکت در امن و امان است، اما در هر جامعه ای که بی عدالتی و ظلم وجود داشته باشد در آن جامعه امنیت نخواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: