۱۳۸۹ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

شهروندان شیعه مالزی کاملا آزادند


آهوران نیوز: بنا به گزارش خبرنگار سنی نیوز از پایتخت مالزی؛ کوالالامپور، پیروان مذهب شیعه در این کشور در فعالیت و اجرای تمامی آموزه های مذهبی شان آزاد هستند.
در پی فتنهافروزی برخی رسانههای صفوی منش اعلام شده بود شیعیان در کشور مالزی مورد ظلم و ستم و تبعیض قرار گرفتهاند. آقای "سید جمیل خیر بهاروم" وزیر پارلمانی مالزی در پاسخ به پرسش مطرح شده از سوی " سید اسماعیل محمد سعید" یکی از اعضای پارلمان این کشور اعلام داشت که شیعیان در انجام کلیه طقوس و رسومات عبادی خود آزادند.
سید جمیل خیر برای خنثی کردن تبلیغات و دروغ پردازیهای رسانههای صفوی جیره خوار دولت ایران صراحتا اعلام داشت: شیعیان در مالزی در راستای قانون اساسی میتوانند مراسم مذهبی خویش را آزادانه انجام دهند زیرا قانون اساسی این کشور به افراد اجازه می دهد از هر مذهب و دینی که میخواهند پیروی کنند.
وی اشاره نمود البته قوانین مربوط به امور مذهبی کشور مالزی ـ که اکثرشان از پیروان اهل سنت هستند ـ از نشر مفاهیم و عقاید فرقههای فتنه افروز و بدعتگرایی که در راستای تشنج آفرینی و بهم زدن وحدت ملی کشور فعالیت میکنند، و با ارتباط با کشورهای خارجی در سدد آتش افروزی در این کشورند اجازه داده نخواهد شد، به وحدت ملی ما لطمه وارد کنند.
سید جمیل خیر در پاسخ به سوالی دیگر افزود: دولت مالزی تلاش جدی به عمل می آورد تا از گسترش عقاید خرافاتی و تشنج آفرین و باورهای ضد اخلاقی و انسانی شیعه صفوی جلوگیری نموده، اقدامات مختلفی را برای بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، و سطح بینش دینی افراد اتخاذ نماید تا به دام افکار و اندیشههای خرافاتی و خیر اخلاقی و ضد انسانی نیفتند!

هیچ نظری موجود نیست: