۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

حکومت نظامی و تنش در استادیوم آزادی

به گزارش ایران پرس نیوز: خبرنگار ما از تهران دیدار تو تیم پرسپولیس تهران و الوحده امارات در چارچوب رقابت های جام باشگاه های آسیا در حالی روز گذشته در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که از پیش از آغاز این دیدار تنش زیادی بین نیروهای امنیتی و تماشاگران به وجود آمد و نه تنها به جنجال و درگیری روی سکوها کشیده شد بلکه فضای استادیوم آزادی را نیز ملتهب و تحت شعاع خود قرار داد.
در حالیکه یک روز از چهارشنبه سوری گذشته بود چندین لایه از ماموران انتظامی به بازدید بدنی تماشاگران پرداختند اما بازهم عده ای از آنها توانستند نارنجک های صوتی دست ساز خود را به داخل ورزشگاه آورده و در طول بازی بارها شاهد پرتاب آن بودیم.
بازدید بدنی طولانی و چند لایه نیروی انتظامی آنقدر کند و غیر و عادی بود که اعتراض شدید تماشاگران را در پی داشت.
ابتدای ورودی استادیوم آنچنان فضا امنیتی و خشن بود که اصلا به نظر نمی رسید وارد یک مجموع ورزشی می شویم. برخورد خشن و عصبی نیروی انتظامی در نوع خود مثال زدنی بود. آنها دستور داشتند از ورود هر «پوشش سبزی» به داخل ورزشگاه جلوگیری کنند و تماشاگرانی که از بلوز یا کاپشن های سبز استفاده می کردند حق ورود به استادیوم را نداشتند. این موضوع آنچنان شدید بود که حتی «نخ های سبز و باریک دور پرچم های تماشگران» را نیز از آن جدا می کردند. پس از ساعتی تنش و التهاب به داخل زمین نیز کشیده شد و در پایان بازی حقیقی دروازبان ذخیره پرسپولیس با دروازه بان تیم اماراتی درگیری فیزیکی پیدا کرد که با دخالت دیگران حل و فصل شد.

استقرار لباس شخصی ها در بین جمعیت و همینطور حضور شدید پلیس ضد شورش در نوع خود کم نظیر بود. با این وجود نیروهای امنیتی بارها توسط تماشاگران هو شدند.
در این روز عده زیادی از تماشاگران به خاطر اعتراضات خود و همینطور پرتاب نارنجک دستگیر شدند.
فضای ورزشگاه چنان حالت حکومت نظامی به خود گرفته بود که حتی در کنار زمین چمن هم یگان ویژه مستقر شده بود.

هیچ نظری موجود نیست: