۱۳۸۹ اسفند ۲۷, جمعه

افشای قاچاق اسلحه و صدور تروریسم رژیم

جعفر پویه
رژیم جمهوری اسلامی از وحشت برآمد جنبش اجتماعی در منطقه و سرنگونی رژیمهای دیکتاتوری به وحشت افتاده است و سعی می کند تا با ارسال اسلحه و مهمات برای گروه های ارتجاعی تند رو و یا وابسته به خود در این کشورها، جو منطقه را نا آرام ساخته و با دخالت و رشوه، این جنبشها را به نفع خود منحرف گرداند. کشف و ضبط محموله های متعدد اسلحه در کشورهای مختلف، چهره کریه آدمکشها و سیاست صدور تروریسم رژیم ولایت فقیه را برملا کرده است.
هنوز دادگاه محموله کشف شده در کشور نیجریه که توسط سپاه پاسداران قاچاق می شد در جریان است که اسراییل اعلام می کند، یک کشتی حاوی اسلحه و مهمات که توسط رژیم جمهوری اسلامی به سوی نوار غزه قاچاق می شد را کشف و توقیف کرده است. این کشتی حاوی محموله ای شامل انواع اسلحه و مهمات، از جمله گلوله های کلاشنیکف، خمپاره های 210 و 60 میلیمتری و 6 موشک ساحل به دریا بود.
قبل از آن ویلیام هیگ، وزیر امورخارجه انگلیس از مصادره یک محموله اسلحه شامل 48 موشک که برای طالبان ارسال شده بود، در جنوب افغانستان نزدیکی مرز ایران و پاکستان خبر داده بود. او گفت: "بررسیها نشان می دهد این سلاحها بی تردید از ایران آمده و این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست."
این درحالی است که روز سه شنبه 24 اسفند، مقامهای ترکیه یک هواپیمای باری رژیم را که عازم شهر حلب در سوریه بود، به ظن داشتن محموله نظامی یا هسته ای، در فرودگاه "دیاربکر" وادار به نشستن کرده و به بازرسی آن می پردازند.
پس از انتشار خبرهای قاچاق اسلحه توسط رژیم و تلاش برای دخالت در امور دیگر کشورها و صدور تروریسم، روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از دو دیپلمات سازمان ملل از کشف و توقیف چند محموله تجهیزات اتمی و تسلیحاتی مرتبط با رژیم خبر داد. بنابراین گزارش، دو محموله حاوی تجهیزات اتمی و تسلیحاتی به سوی ایران یکی در کره جنوبی و دیگری در سنگاپور در عرض شش ماه گذشته کشف و توقیف شده اند.
خبر این اکتشافات و قاچاقچی گری رژیم اکنون پس از چند ماه توسط دیپلماتهای سازمان ملل به شرط فاش نشدن نامشان به خبرگزاریها داده شده است. حال به چه دلیل این خبرها منتشر نمی شود یا پنهان نگه داشته می شود، موضوع دیگری است و نیازمند بررسی جداگانه.
اما آنچه از ظواهر امر بر می آید، دایره تحریمهای سازمان ملل پیرامون رژیم در مورد خرید و فروش اسلحه که در قطعنامه 1747 در سال 2007 تصویب شده است، روز به روز تنگ تر می شود. این کار می تواند دست رژیم را برای ارسال اسلحه به دیگر کشورها و دخالت در امور آنها برای نا امن کردن منطقه ببندد.

هیچ نظری موجود نیست: