۱۳۸۹ اسفند ۲۵, چهارشنبه

دستگیری یک جاسوس ایرانی در عربستان

به گزارش  اهوران نیوز به نقل ازسنی نیوز: منابع امنیتی عربستان اعلان نمودند که در منطقه شرقیه عربستان سعودی که بزرگترین تجمع شیعیان در آن است یک ایرانی را در حالی دستگیر نمودند که منشورات ضد حکومت و دعوت مردم به تظاهرات را در اختیار داشت.
منبع امنیتی افزود: نیروهای عربستان در منطقه قطیف که شاهد تظاهرات شیعیان بمنظور آزادی متهمان بمب گزاری بازداشتگاه خبر در سال 1996 است یک ایرانی که علاوه بر مبالغ مالی اعلامیه هایی را در اختیار داشت که شهروندان منطقه را به آتش زدن مغازه ها و ساختمان های دولتی از جمله مدارس دعوت می نماید.
به گفته آژانس مطبوعات متحد بین المللی، این منبع از ابراز جزئیات قضیه خود داری کرده و تنها گفته است: "ما منتظر نتایج تحقیق از بازداشت شده هستیم".
نقش مشکوک ایرانی در منطقه:
شهزاده خالد بن طلال بن عبد العزیز آل سعود چند روز پیش ایران را متهم نمود که میخواهد عربستان سعودی را در ورطه قرار دهد چنانکه در عراق و یمن و بحرین انجام داد و حزب الله این نقش را در لبنان بازی کرد.
شهزاده خالد افزود: «همیشه در پشت صحنه ها این گمان می رفت که ایران و رافضه و آخوند ها در پشت آنچه اتفاق می افتد قرار دارند.
شهزاده خالد گفت: وقتی رافضه و آخوند می گویم هدفم شیعیان عربستان سعودی نیست زیرا ایشان رافضی نیستند می خواهم بین این و آن فرق صورت گیرد.
اخیرا سوء ظن به تأکید مبدل شده و با اطمئنان میتوان گفت که ایرانی ها در پشت بر انگیختن فتنه ها و تحریک مردم قرار دارند و میخواهند عربستان سعودی را به ویرانی بکشانند طوریکه حزب الله در لبنان و ایرانی ها در عراق عوامل تخریب و بمب گزاری و زیرپا نهادن ارزشهای این کشور ها شناخته شده اند و چنانکه حوثی ها نیز در یمن جنگ را آغاز نمودند و اینک آخرین فتنۀ را که برانگیختند کشور بحرین است.
مردم عربستان به جهان ثابت نمودند که با قیادت کشور نزدیک و همدست اند:
به نوبه خود، معاون دوم مجلس وزراء و وزیر داخله شاهزاده نایف بن عبدالعزیز از مردم عربستان تشکر نموده که حاضر نشدند به تظاهراتی که از جانب بیگانگان از طریق سایت های الکترونی دامن زده می شود لبیک گویند.
شهزاده نایف گفت: بله، مردم کریم و وفادار عربستان، از اخلاق والای اسلامی بر خورداراند چنانکه الله متعال و پیامبر اکرمش صلی الله علیه و سلم دستور فرموده اند و مقام رهبری از مردم این کشور اعم از پیر و جوان و زن و مرد سپاسگذار بوده این همبستگی را به همه تبریک می گویم که ایشان بخاطر حمایت وطن؛ موقف افتخار آمیز و شرافتمندانه و پر از وفا را در مقابل برخی اشرار اتخاذ نمودند که خواهان هرج و مرج و راه پیمایی های بی هدف و بی اساس در عربستان هستند.
وی افزود: مردم عربستان به تمام جهان نشان دادند که نزدیکی و همکاری شان با قیادت کشور در اوجش قرار دارد و همه یک ملت متحد هستند که به کتاب الله و سنت رسول الله متمسک می باشند.

هیچ نظری موجود نیست: