۱۳۸۹ اسفند ۲۵, چهارشنبه

فرود اجباری هواپیمای رژیم مشکوک به حمل تجهیزات اتمی

مسکو، 25 اسفند، خبرگزاری «ریا نووستی»/ ترکیه روز چهارشنبه یک فروند هواپیمای ایرانی که به سمت سوریه در پرواز بود را به خاطر سوء ظن در حمل سلاح هسته ای وادار به فرود کرد. این مطلب را خبرگزاری "شینهوا" چین به نقل از رسانه های گروهی گزارش می دهد.
به گزارش خبرگزاری " Dogan"، دو جنگنده نیروی هوایی ترکیه بعد از فرود هواپیمای ایرانی به حریم هوایی این کشور آنرا همراهی کرده و وادار نمودند که در فرودگاه شهر "دیار بکر" در جنوب شرقی ترکیه فرود آید.
دلیل این رهگیری هوایی دریافت اخبار محرمانه در خصوص حمل سلاح هسته ای و یا تجهیزات ممنوعه هسته ای توسط این هواپیما بود.در حال حاضر ارگان های ذیربط و گروه کارشناسان هواپیمای مذکور را بازرسی می کنند.
این هواپیما در مسیر تهران-آلپو(سوریه) پرواز می کرد.
وزارت امور خارجه ترکیه اشاره کرد که برای اجازه پرواز به هواپیماهای ترابری ایرانی که بر فراز ترکیه پرواز می کنند یک روند عادی وجود دارد که بر اساس آن فرود خارج از برنامه جهت بازرسی در نظر گرفته شده است.


یک کشتی حاوی تسلیحات توسط نیروی دریایی اسرائیل توقیف شد
رادیو فرانسه: شب گذشته نیروی دریایی اسرائیل در دریایی مدیترانه یک کشتی حاوی تسلیحات نظامی متعلق به جمهوری اسلامی ایران را توقیف کرد. تسلیحاتی که، بنا به اظهارات مقامات رسمی دولت اسرائیل برای کمک نظامی به گروه های تروریستی درنوارغزه حمل می شدند.
این کشتی که ویکتوریا نام دارد، در آب های بین المللی واقع در شرق سواحل اسرائیل توسط کماندوهای نیروی دریایی این کشور توقیف گشت. به گفتۀ سخنگوی ارتش اسرائیل خدمۀ کشتی بدون مقاومت و خشونت خود را تسلیم کردند و در حال حاضر کشتی ویکتوریا تحت اسکورت نظامی ارتش اسرائیل به سوی بندر اشدود در این کشور هدایت می شود.
کشتی ویکتوریا که متعلق به یک شرکت آلمانی است و توسط یک شرکت فرانسوی که هویتش هنوز مشخص نشده کرایه شده است، از چند روز پیش زیر نظر نیروهای امنیتی اسرائیلی قرارگرفته بود.
این کشتی با پرچم کشور لیبریا از بندری در ترکیه به مقصد بندر اسکندریه در مصر حرکت کرده بود و قبل از رسیدن به ترکیه در بندر لتکیه در سوریه بارگیری کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: