۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

چهار مامور مرزبانی در مریوان کشته شدند

به گزارش اهوران نیوز به نقل از مردمک:خبرگزاری مهر گزارش داد که جمعه شب ۱۳ فروردین در یک «اقدام مسلحانه» چهار مامور فرماندهی مرزبانی در شهر مریوان واقع در استان کردستان، غرب ایران، کشته شدند.
براساس این گزارش براثر حمله «افراد ناشناس» به یکی از پاسگاه‌های فرماندهی مرزبانی در شهر مریوان، چهار مامور این پاسگاه کشته و پنج مامور دیگر زخمی شدند.
خبرگزاری مهر این حادثه را «حمله تروریستی» نامیده و گفته است که افراد مسلح به داخل این پاسگاه در مریوان نارنجک پرتاب کرده‌اند.
هویت حمله‌کنندگان به این پاسگاه و نام این پاسگاه در مریوان اعلام نشده و مسئولان نیز درمورد این حمله اظهار نظر نکرده‌اند.
تلویزیون انگلیسی دولتی پرس تی وی به نقل از مقام‌های محلی استان کردستان گزارش داده است که حمله کنندگان به این پاسگاه به گروه «پژاک» وابسته‌اند. پژاک هنوز در مورد این حمله اظهارنظر نکرده است.
پژاک به معنی «حزب حیات آزاد کردستان»، یک گروه شبه‌نظامی در کردستان ایران است که خود را شاخه ایران حزب کارگران کردستان ترکیه یا «پ.ک.ک» معرفی می‌کند و هدف خود را «حمایت از حقوق ایرانیان کرد در چارچوب یک نظام دموکراتیک در کشور» اعلام کرده است.
پژاک از سوی شماری از کشورها از جمله ایران و کشورهای هم‌پیمان ناتو در فهرست گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی می‌شود. 
از ابتدای سال ۱۳۹۰ تاکنون این سومین حمله افراد مسلح به ماموران نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی در استان کردستان است که خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند.
در جریان دو حادثه تیراندازی که شامگاه پنجشنبه، چهارم فروردین در سنندج، مرکز استان کردستان رخ داد، یک سرباز وظیفه و یک نیروی فرماندهی انتظامی استان کردستان کشته و سه نفر زخمی شدند.
در یک اقدام دیگر افراد مسلح شامگاه یک‌شنبه هشتم فروردین به سوی یک خودروی گشت پلیس راهنمایی و رانندگی در سنندج تیراندازی کردند . براساس گزارش خبرگزاری‌های ایران در این حمله هیچ فردی کشته یا زخمی نشد.
شورای اطلاع‌رسانی کردستان روز ۱۱ فروردین اسامی و تصاویر چهار فرد را در ارتباط با حملات مسلحانه اخیر در سنندج منتشر کرد و از مردم خواست در یافتن و دستگیری آنان همکاری کنند.

هیچ نظری موجود نیست: