۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

بن راشد : ايران با آتش بازی میکند

كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج اعلام كردند پيشنهاد ايران مبني بر خروج نيروهاي «سپر جزيره» از بحرين را نمي پذيرند.
بن راشد الزياني دبيركل همكاري كشورهاي عربي در مصاحبه ای با الشرق روزنامه ی "القدس العربی" ، در نشست خبري خود گفت: اين پيشنهاد به هيچ وجه قابل قبول نيست زيرا اين نيروها براي دفع دخالت هاي خارجي در آشوب هاي كشورهاي عربي تشكيل شده و هم اكنون در حال انجام وظيفه است.
وی بيانيه كميسيون امنيت ملي و سیاست خارجی مجلس شوراي اسلامي را بي اساس خوانده و آن را مصداق دخالت در امور داخلي يك كشور عربي دانست.
بن راشد همچنین افزود: بيانيه كميسيون امنيت ملي ايران در محكوميت عربستان سعودي كامل غيرقابل توجيه است و ايراني ها گويا مي خواهند با آتش بازي كنند كه به صراحت از كشورهاي عربي مي خواهند كه به يكديگر كمك نكنند.
الزیانی با اشاره به اشغال كويت توسط صدام گفت: بيانيه ايران همانند بيانيه اي است كه در زمان اشغال كويت صادر شده بود و دخالت كشورها را در آزادسازي كويت محكوم مي كرد، در حالي كه اكنون شرايط فرق كرده و كشورهاي عربي داراي تشكيلات نظامي قوي براي رفع فتنه و دخالت هاي بيگانگان هستند.
بن راشد الزياني دستگيري گروهي در كويت را به اتهام جاسوسي به نفع ايران، دخالت آشكار در امور كشورهاي عربي خواند و ادامه داد: ايراني ها حسن هم جواري را درك نمي كنند و با ارسال نيروهاي رسمي جاسوس سعي مي كنند حضور خود در منطقه عربي را اثبات كنند در حالي كه اثبات وجود اين گونه نيست.

هیچ نظری موجود نیست: