۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

هجوم ماموران به تجمعات مردم در سیزدهم نوروز و بازداشت گروهی در تهران و تبریز

به گزارش آهوران نیوز به نقل ازسنی نیوز: در جریان درگیری میان ماموران انتظامی و لباس شخصی ها با مردم و جوانانی که برای مراسم سیزده نوروز در پارک قیطریه تهران گرد هم آمده بودند، گروهی بازداشت شدند.
همزمان در تبریز و ارومیه نیز، گروهی از مردم و جوانان، در جریان درگیری هایی، توسط ماموران انتظامی بازداشت شدند.
به گزارش «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»، ماموران انتظامی عصر روز شنبه به جوانان شرکت کننده در مراسم سیزده بدر در پارک قیطریه تهران یورش بردند که منجر به سر دادن شعارهایی علیه حکومت در این پارک گردید.
بر اساس این گزارش، مقاومت جوانان در برابر هجوم نیروهای انتظامی که برای متفرق کردن آنها آمده بودند، منجر به درگیری گردید، که حداقل دو نفر از جوانان دستگیر و به نقطۀ نامعلومی منتقل شدند.
در پی دستگیری دو جوان مذکور، مردم نسبت به برخورد و رفتار ماموران اعتراض کردند و خواستار آزادی دستگیر شدگان بودند، که ماموران از آزادی آنها خودداری کردند و همین مسئله باعث شد که مردم به سر دادن شعارهای اعتراضی علیه حکومت اقدام نمایند.
همزمان به گزارش جنبش دانشجویی آذربایجان امروز شنبه سیزده بدر با آغاز درگیرها در اطراف میدان آذربایجان تبریز گروهی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل گردیده اند.
گزارش های تاییدشده از ضرب و شتم گسترده حاضرین در میدان آذربایجان و به خصوص زنان خبر داده و نوشته اند "ماشینهای آبپاش در اکثر لحظات تجمعات صورت گرفته را با پاشیدن آب متفرق نموده اند."
به گزارش رهسا نیوز، همچنین خبر‌ها حاکی از آن است که در پی تجمع فعالین مدنی آذربایجان، در عصر سیزدهم فرودین ماه، بیش از ۷۰ نفر در تبریز بازداشت شدند.
جمعی از فعالین مدنی و محیط زیست آذربایجان در اعتراض به سیاست‌های غلط دولت و افزایش خشکی دریاچه ارومیه مقرر کرده بودند که عصر امروز، همزمان با روز طبیعت، در ارومیه و تبریز دست به تجمع بزنند.
بر اساس این گزارش، در پی به خشونت کشیده شدن این تجمع‌ها با دخالت نیروهای امنیتی، حدود ۷۰ نفر از شهروندان و تظاهر کنندگان در میدان آذربایجان تبریز دستگیر شده و به مکان نامعلومی انتقال یافته‌اند. هم چنین حدود ۲۰ نفر هم زخمی شده‌اند که حال ۴ نفر از آن‌ها وخیم می‌باشد. مامورین نیروی انتظامی بدون توجه به حال افراد زخمی شده آن‌ها را به مکان نامعلومی انتقال داده‌اند. گفته می‌شود نیروهای امنیتی- انتظامی حتی در میان چادر‌ها و خانواده‌های عادی که در روز سیزده به در گرد هم آمده بودند نیز رعب و وحشت ایجاد کردند.
منبع: جرس

هیچ نظری موجود نیست: