۱۳۹۰ فروردین ۱۵, دوشنبه

پژاک مسئولیت حمله علیه نیروهای سپاه در کردستان را برعهده گرفت

به گزارش آهوران نیوز:حزب حیات کردستان معروف به پژاک در بیانیه ای که روی سایت این حزب منتشرشد مسئولیت حمله به نیروهای مرزبانی و انتظامی ایران را در منطقه مریوان بر عهده گرفت .
در این بیانیه که به امضای " فرماندهی قرارگاه مرکزی نیروهای شرق کردستان" رسیده اعلام شد " روز 11 فروردین پایگاه نظامی واقع در ما بین آسکول و سیاناو وابسته به شهرستان مریوان در پاسخ به اعدام وحشیانه رفیق حسین خضری در زندان ارومیه و ایجاد فشار بر خلق کرد مورد هدف یک تیم از گریلاهایمان قرار گرفت."
پژاک دربیانیه خود نیروهای موجود در این پایگاه را " بخشی از نیروهای مستقرشده در منطقه جهت تدارک یک اپراسیون (عملیات) نظامی" علیه گریلاهای نیروهای مسلح خود توصیف کرد.
در ادامه آمده است " این نیروها روزانه مواضع گریلاهایمان را زیر آتشبار توپخانه گرفته و نیروهای اطلاعات و مزدوران محلی ( جاش ) بطور مداوم در این پایگاه در تردد بودند.
در جریان این عملیات 9 تن از نیروهای رژیم کشته و تعداد زیادی زخمی شدند پایگاه کاملا منهدم گشته و 4 قبضه اسلحه به دست نیروهای گریلا افتاده است. در این عملیات هیج زیانی متوجه گریلاهایمان نگشته است."
از سوی دیگر فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران روز دوشنبه 4-4-2011 از کشته شدن دو نیروی مسلح در 4 فروردین ماه در شهر سنندج مرکز استان کردستان در شمال غرب این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزرای رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) سردار پاسدار محمد پاکپور در این باره گفت : " پس از اقدام های تروریستی اخیر گروهک های تروریستی وابسته به استکبار جهانی در 4 فرودین ماه جاری در شهر سنندج که به شهادت دو تن از کارکنان خدوم و شجاع فرماندهی انتظامی کردستان منجر شد نیروهای قرارگاه حمزه سید الشهداء(ع) نیروی زمینی سپاه طی یک عملیات دقیق اطلاعاتی عوامل اصلی این جنایت را شناسایی و با اجرای کمین، آنان را به هلاکت رساندند. "
در این گزارش افزوده شده که در جریان دو درگیری با یک گروه مسلح کرد روز چهارم فروردین ماه در دو نقطه از شهر سنندج روی داد دو تن از کارکنان فرماندهی انتظامی کردستان کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.
حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) در کوه های صعب العبور قندیل در نقطه مشترک مرزی میان ایران، عراق وترکیه مستقر هستند و با نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه معروف به پ ک ک همکاری تنگاتنگ دارد .
این منطقه بارها مورد حمله توپخانه ای از سوی ایران وترکیه قرار گرفته است .
منبع:العربیه

هیچ نظری موجود نیست: