۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

رامی نخله: دمشق روش سرکوب را از تهران آموخت


به گزارش آهوران نیوز : رامی نخله، مخالف ۲۸ سالۀ سوری که یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های "مقاومت سایبری" شناخته می‌شود، برای رسانه‌های غربی توضیح داد که چگونه رژیم دمشق، با آموختن از تهران، سرکوب و کشتار کورکورانه و بی‌هدف را کنار گذاشت و روش‌های حساب‌شده را برای ارعاب و ساکت کردن مردم به کار بست. به گفتۀ او بازداشت و شکنجۀ یک مخالف، می‌تواند از کشتن همان فرد، مؤثرتر باشد.
رامی نخله که یکی از معتبرترین مخالفان دولت سوریه، به ویژه در دنیای اینترنت محسوب می‌شود، در گفتگویی با خبرگزاری اتریشی APA توضیح داد که در ابتدا، در سوریه، "برای ایجاد وحشت، آدم‌ها را کورکورانه می‌کشتند. اما پس از مدتی، نیروهای امنیتی فهمیدند که وقتی یک نفر را می‌کشند، حداقل ده نفر از دوستان او به خیابان‌ها می‌ریزند و به خاطر عزیز خود آمادۀ مرگ می‌شوند"...
رامی نخله افزود: "اما اگر یک نفر را بازداشت و شکنجه کنید، حداقل ده نفر از دوستانش وحشت می‌کنند. این همان روش نیروهای امنیتی سوریه طی چند هفتۀ اخیر بوده است".
رامی نخله که ۲۸ سال دارد، درگفتگوی تلفنی خود با خبرگزاری اتریش، به آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران و وقایع پس از آن اشاره کرد و افزود: روش اخیر سرکوب در سوریه را "از ایران تقلید کرده‌اند. جنبش اعتراضی مردم ایران در سال ۲۰۰۹ به همین شکل سرکوب شد. اینها در واقع نتیجۀ همکاری میان سوریه و ایران است"...
با وجود این، رامی نخله به سرانجام انقلاب سوریه ابراز خوشبینی کرد و گفت: "اعمال خشونت و کشتار و شکنجۀ مخالفان، خشم مردم را شدت می‌بخشد و میل به  سرنگون کردن رژیم را افزایش می‌دهد".
او همچنین سکوت جامعۀ جهانی را درقبال وقایع سوریه غیرقابل قبول دانست و گفت "دنیا باید کاری بکند".
منبع:رادیو فرانسه

هیچ نظری موجود نیست: