۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

در پاسخ به ادعای غرب درباره احتمال ساخت سلاح اتمی توسط ایران

لاریجانی: برای مقابله با تجاوز به عنف "آلت" تمام افراد بریده نمی شود

علی لاریجانی رییس پارلمان ایران

 
آهوران نیوز به نقل العربیه.نت
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای ایران در بیان ماجرای پاسخش به خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره سخنان آمریکایی ها از احتمال حرکت ایران به سوی ساخت بمب اتم در صورت دستیابی به فناوری هسته ای گفته است که برای مقابله با پدیده تجاوز به عنف دستور قطع "آلت" تمام افراد صادر نمی شود.

این خبر را خبرگزاری ایرانی "فارس" به نقل از علی لاریجانی که شامگاه سه شنبه 28-9-2010 در اجلاس ائمه جمعه سراسر ایران سخنرانی می کرد، بر روی صفحات خروجی خود قرار داده بود اما به گفته منابع مطلع داخل ایران، پس از هشدار مسئولان بلافاصله این بخش از سخنان لاریجانی را حذف کرد.
بنا بر گزارش فارس، لاریجانی با اشاره به موضوع هسته ای ایران گفت: " در موضوع هسته ای آمریکایی ها بهانه جویی می کنند تا مقابل پیشرفت ایران را بگیرند."
او افزود: "وقتی که ما می گوییم به دنبال سلاح هسته ای نیستیم آمریکایی ها می گویند که ما از این موضوع اطلاع داریم ولی شما به دانشی دست پیدا کرده اید که ممکن است روزی به سمت سلاح هسته ای بروید و این حرف بسیار خنده دار است، چرا که این موضوع را می توان درمورد چاقو به کار برد."
او ادامه داد: "سولانا این موضوع را به من گفت و من در جواب گفتم که شما در کشورتان با پدیده زشتی مانند تجاوز به عنف مواجه هستید و شما برای مقابله با مساله هیچ وقت نمی گویید آلات تمام افراد را ببرید."
فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران مدتی است که موضوع مناقشه تهران و غرب است. جمهوری اسلامی اصرار دارد که برنامه هسته ای اش مسالمت آمیز است اما غرب در این باره تشکیک می کند.
از همین رو شورای امنیت سازمان ملل متحد ژوئن گذشته دور چهارم تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را تصویب کرد. پس از آن شماری از کشورها از جمله آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تحریم های یک جانبه مضاعفی را علیه ایران اعمال کردند.

هیچ نظری موجود نیست: