۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

یک دیپلمات ایرانی در هلسینکی استعفا می دهد و به صف مخالفان می پیوندد

به گزارش خبرگزاری آهوران نیوز به نقل از المختصر: فرد دوم سفارت ایران در فنلاند و مسؤل سابق سفارتخانه ی ایران در این کشود حسین علی زاده استعفای خود را اعلام کرد و گفت به صفوف مخالفان سبز می پیوندد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، این دیپلمات در هلسینکی گفت : من این تصمیم را به تنهایی گرفته ام و بر آن پافشاری می کنم .
این دیپلمات گفت : علت استعفای بنده ، اعتراض به انتخابات ناعادلانه ی سال گذشته بود که در آن احمدی نژاد خود را بر ملت ایران تحمیل کرد . وی افزود : او یک خطر بزرگ برای همه است ، نه تنها برای جهان و منطقه بلکه برای خود ایرانیان نیز خطرناک است .
تهران شاهد اعتراض وسیعی نسبت به انتخاب احمدی نژاد برای دور دوم ریاست جمهوری بود و این معترضان بر این باور بودند که در این انتخابات تقلب صورت گرفته است . میر حسین موسوی و مهدی کروبی رئیس سابق مجلس ، رهبری جنیش سبز را بر عهده دارند .
علی زاده در مورد اینکه آیا از فنلاند درخواست پناهندگی سیاسی می کند یا نه هیچ توضیحی نداد و گفت من از سلامت جانی خود می ترسم زیرا تهدیداتی را از طریق ایمیل دریافت کرده ام .
خبرگزاری اسوشیتدپرس از علی زاده نقل می کند : از این به بعد من خودم را دیپلومات نظام وحشی ایران نمی دانم ، و افزود : من به سفارتخانه ی ایران در هلسینکی گفته ام که از منصب خود استعفا داده ام ، و اصلا من یک مخالف حکومت می باشم . سفارت ایران در هلسینکی در مورداین اظهارت هیچ گونه اظهار نظری نکرد .
علی زاده 45 سال سن دارد و دارای 3 فرزند می باشد و 21 سال است به عنوان دیپلمات در کشورهایی چون بلغارستان و مصر فعالیت داشته است . این دیپلمات که در وزارت خارجه ی ایران به مدت 21 سال کار کرده است می گوید بیشتر دیپلماتهای ایران در خارج از کشور مخالف این نظام هستند .
علی زاده دومین دیپلمات ایرانی است که در شمال اروپا بعد از انتخابات سال گذشته به خاطر اعتراض به سیاستهای حکومت استعفا می دهد ، قبلا نیز محمد رضا حیدری سفیر ایران در نروژ به خاطر به اعتراض به حکومت استفا داد و به پناهندگی نروژ دست یافت .
و اما در تهران ، سخنگوی وزارت امور خارجه رمین مهمان پرست گفت : وظایف حسین علی زاده از 20 اوت در سفارت ایران به پایان رسیده است و وی از آن زمان به عنوان مشاور اقتصادی در سفارت کار می کرد .
وی افزود : علی زاده در پایان وظایف خود در این کشور از حکومت ایران به علت امتحانات فرزندانش خواسته است که در این کشور بماند و ما نیز در حال بررسی این درخواست هستیم

هیچ نظری موجود نیست: