۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

حوثی ها : تسلیم صعده به حکومت ، به شرط دادن مجوز برای تبلیغ مذهب جعفری

به گزارش خبرگزاری آهوران نیوز به نقل از شبکه ی دفاع از سنت : رسانه های یمنی پرده از شروط حوثیان برای تسلیم صعده به حکومت یمن ، برداشتند ، این شروط را حوثیان در نشست دوحه که اخیرا با حضور گروهی از طرف حکومت یمن برگذار شد ، اعلام داشتند .

روزنامه ی یمنی اخبار الیوم نوشت حوثی ها گفته اند: به شرطی که حکومت اجازه ی منتشر کردن مذهب جعفری در یمن را بدهد و هیچ اعتراضی به این مسئله نداشته باشد ما استان صعده را از نظر اداری و مالی و همچنین 5 شهر استان جوف و شهر حرف سفیان در استان عمران را تحویل حکومت خواهیم داد .
رئیس جمهور یمن قبلا گفته بود : حوثی ها که از طرف مراجع شیعه ی ایرانی حمایت می شوند قصد دارند با منتشر کردن شیعه ی جعفری به یمن و عربستان سعودی زیان برسانند .
در همین زمینه ، این روزنامه گفت : حوثی ها از حکومت خواسته اند که همه ی کشته های آنان را شهید به حساب بیاورد و برای خانواده های آنان حقوقی مقرر کند و باید حکومت به زخمی های آنان مبلغی به عنوان خسارت پرداخت کند و آنان را به صورت رایگان در یمن مداوا کند و آنهایی که نیاز به مداوا در خارج از کشور دارند با هزینه ی حکومت به خارج فرستاده شوند

هیچ نظری موجود نیست: