۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

دارییهای حامد کرزای در دبی 90 میلیون پوند تخمین زده می شود

به گزارش خبرگزاری آهوران نیوز به نقل از المختصر : روزنامه ی دیلی تلگراف چاپ لندن در شماره ی روز شنبه ی خود نوشت : حامد کرزای رئیس جمهور یکی از فقیرترین کشورهای جهان ، دارای املاکی به قیمت حدودا 90 میلیون پوند انگلیس در دبی می باشد ، و این امر احتمال سوء استفاده از موقعیت و پول شویی وی را افزایش می دهد .
این روزنامه افزود بیشتر این داریی ها که شامل 14 ویلا و یک برج بلند در دبی می باشد توسط "شرخان فرنود" که رئیس سابق بانک کابل ، بزرگترین بانک کشور ، بود خریداری شده است .
این روزنامه گفت محمود کرزای برادر حامد کرزای شریک سوم در بانک کابل می باشد و دارایی به قیمت 4 میلیون پوند در دبی در منطقه ای که دیوید بکام و مایکل شوماخر و براد پیت و آنجلینا جولی زندگی می کنند ، دارد ، به علاوه ی دیگر املاکی که قیمتش از 3 میلیون پوند بیشتر تخمین زده می شود .
این روزنامه از کارشناسان آمریکایی نقل می کند که بانک کابل بعد از اشغال افغانستان توسط آمریکا ، با استفاده از شرکتهای صرافی چیزی حدود یک میلیارد دلار آمریکایی را مخفیانه از افغانستان خارج کرده است .
دستگاههای اطلاعاتی آمریکایی معتقدند این مبالغ هنگفت توسط مسؤلان سیاسی و رهبران قاچاقچیان مواد مخدر به خارج از کشور منتقل شده است .
رؤسای بانک کابل در تبلیغات ریاست جمهوری به نفع حامد کرزای تبلیغ می کردند و فرنود سرپرستی این مهم را بر عهده داشت .

هیچ نظری موجود نیست: