۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

توافق تهران و القاعده برای آزادی اعضای زندانی این سازمان در ایران

سعد ، اسامه و حمزه بن لادن

بنا به گفته یک روزنامه کویتی
به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل دبی – العربیه.نت
روزنامه کویتی "الرای العام" پنجشنبه 9-9-2010 از توافق میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان القاعده برای آزادی اعضای زندانی این سازمان در ایران خبر داد.
بنا بر این گزارش، طبق توافق یادشده، جمهوری اسلامی اخیرا برخی از سران القاعده را که در ایران زندانی بوده اند آزاد و آن ها را راهی افغانستان کرده است.
به نوشته الرأی العام "سعد اسامه بن لادن" (فرزند اسامه) و "سلیمان ابو غیث" سخنگوی سازمان القاعده به همراه تنی چند از سران این تشکیلات که مدتها در ایران زندانی بوده اند، چند روز پیش آزاد شده و به افغانستان باز گشته اند.
جولای گذشته "عمر بن لادن" یکی دیگر از فرزندان اسامه، در گفت و گو با روزنامه فرامنطقه ای "الشرق الاوسط" از حضور 22 تن از اعضای خانواده اش در ایران خبر داده بود. در آن هنگام او از مذاکره با مقام های تهران برای فراهم کردن زمینه خروج اعضای خانواده بن لادن از این کشور که به گفته او از زمان آغاز جنگ افغانستان در آنجا زندگی می کنند، سخن گفته بود.
الرای العام اکنون مدعی شده است که القاعده برای آزادی عواملش در ایران، به توافقی سه مرحله ای با تهران رسیده است. به نوشته این روزنامه، بنا بر این توافق در مرحله نخست، فرزندان اسامه آزاد خواهند شد و در مراحل بعدی دیگر عوامل القاعده که از ملیت های مختلف هستند ـ مانند کویتی ها و مصری ها ـ از زندان های ایران آزاد خواهند شد.
درباره توافق های جمهوری اسلامی با گروه های نزدیک به القاعده، روزنامه بریتانیایی "ساندی تایمز" 6-9-2010 در گزارشی مدعی شده بود که ایران در برابر هر سرباز آمریکایی که به دست طالبان در افغانستان کشته می شود هزار دلار می پردازد.
این روزنامه بریتانیایی به نقل از یک عضو سابق طالبان که به عنوان حسابدار و رئیس صندوق با شورشیان همکاری می کرد، تاکید کرده است یک شرکت ایرانی در کابل برای یک عملیات نظامی که در ژولای گذشته در ولایت وارداک به وقوع پیوست 18000 دلار پرداخت کرده است. وی افزود از شرکت ایرانی 77000 دلار برای طالبان جمع آوری کرده است

هیچ نظری موجود نیست: