۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

حقایقی ترسناک که فرزند شیخ عمر عبدالرحمن از زندان بگرام روایت می کند

به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزازاخبار جهان اسلام به نقل از مفکرة الاسلام : محمد عمر عبدالرحمن فرزند بزرگ شیخ عمر عبدالرحمن رهبر معنوی جماعت اسلامی مصر، که مدتی پیش، پس از 5 سال حبس از زندان مصر آزاد شد داستانهایی را از زندان بگرام که خود بعد از اینکه در سال 2002 در پاکستان بازداشت و به آنجا منتقل شده بود، تعریف می کند .
بعد از اینکه حکومت طالبان سقوط کرد "اسدالله" به پاکستان فرار کرد و در آنجا دستگیر شد و سپس به نیروهای آمریکایی نحویل داده شد و در بگرام، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا تا سال 2005 بازداشت بود و بعد از آن به مصر تحویل داده شد ، و در زندان بگرام قبل از اینکه به مصر تحویل داده شود به شیوه ی بسیار غیر انسانی مورد شکنجه قرار گرفت.

در یک مصاحبه که با سایت جماعت اسلام انجام داده بود در مورد مدت زمان حیس خود در بگرام سخن گفت ... اینها همش خیاله ... و با واقعیت هیچ ارتباطی ندارد ... و کوچکترین حق انسانی را به زندانیان نمی دهند . گاهی 3 تا 4 ماه یک برادر در زندان ، آب به بدنش نمی خوره ... و لباسهایش را عوض نمی کند ... و ناخنهایش را هم کوتاه نمی کند ... و موهی سرش را نیز نمی زند . و قضای حاجت توی یک حلبی است .

وی افزود : در ابتدا ، به مدت 2 ماه ، نمی گذارند برای اسنجا (شستن خود بعد از قضای حاجت ) حتی از سنگ نیز استفاده کنند . و زندانی باید با دست آب بخورد .. و استفاده کردن از این حلبی زمان مخصوص خود را دارد .. برادران را دست بسته و پا بسته نگه می دارند ولی فقط همین نیست باز به حلقه  ای که به دیوار وصل است بسته شده اند ... و در حالت نشسته قرار داده می شود تا نتواند بخوابد .

وی در ادامه گفت : در ابتدا فقط یک پتو دارد... و گاهی برخی از برادران در سرمای شدید افغانستان همین طور رها می شوند . شما از سرمای افغانستان و مخصوصا کابل خبر ندارید!! . بعضی وقتها فقط یک لباس افغانی بر تن افراد هست در این سرمای شدید !! . و در مورد غذا ، بسیار اندک و ناچیز و غیر بهداشتی.. و به اینگونه تقسیم می شود ..یک روز دو وعده صبح و شام و روز بعدی فقط یک وعده صبحانه فقط و تا روز بعدی این فرد بدون غذا می ماند .

نیروهای اشغالگر از سال 2001 که طالبان سقوط کرد از این پایگاه نظامی که در شمال کابل واقع شده ، استفاده می کند .

همه ی زندانیان آزاد شده از این زندان ، از وضعیت فاجعه بار زندان شکایت کرده اند ولی مقامات آمریکایی همه ی این اتهامات را رد می کنند و  ادعا می کنند که در این زندان همه ی شیوه های حقوق بشر رعایت می شود .

فرزند عمر عبدالرحمن انواع شکنجه های این زندان را فاش ساخت و به عنوان مثال گفت : دستهای فرد را به یک قرقره بسته اند و پاهایش هنوز بر روی زمین است  و به این شیوه برای مدت طولانی نگه داشته می شود و در اوقات بازجویی و یا برای مدت بسیار کوتاهی استراحت می کند و این وضعیت گاهی روزها به طول می انجامد .

همچنین فرد را لخت مادرزاد می کنند .. و در اثنای بازجوی آب یخ بر سرش می ریزند .. و اگر در فصل زمستان باشد که دیگر خیلی وضع بدتر است .. و در اثنای بازجوی سربازان فرد زندانی را به سرعت بلند می کنند و در داخل یک نیمه بشکه قرار می دهند ، و فرد را به زور در حالت نیمه نشسته در آن قرار می دهند .. .سپس در بشکه را می بندند و فرد نیز نمی تواند چند دقیقه ای بیشتر تحمل و بعد شروع به داد و فریاد می کند .

در ادامه گفت : سپس فرد را درحالیکه دستهایش را به کمرش بسته اند و پاهایش را غل و زنجیر کرده اند در حالت نشسته، به حلقه ای که در دیوار است می بندند به طوریکه نه می تواند بخوابد و نه می تواند بایستد... و در این حالت فرد دردهای بسیار شدیدی را در کمر و زانوها احساس می کند و صلیبیها تا زمانیکه زانوی فرد ورم نکند وی را باز نمی کنند . و روشهای شکنجه ی جسمی دیگری نیز دارند . وی این چیزها را به عنوان شاهد عینی بازگو می کند .

 به علاوه ی این شکنجه های جسمی زندانیان مورد شکنجه ی روحی نیز قرار داده می شوند به طوریکه موسیقی و صدای طبل از بلند گو و با صدای بسیار شدید 24 ساعته در زندان پخش می شود ... و در طول یک ماه فقط یک بار یا دو بار برای 15 دقیقه این صدا قطع می شود . تاریکی مطلق در تمام زندانها ... به طوریکه شب و روز را اصلا از هم تشخیص نمی دهی !!!.

و در این اوقات ما برای نماز مجبور بودیم زمان بندی بکنیم و یک بار که من می خواستم نماز عشا بخوانم در این حال صدای طبل قطع شد و من از زندان مجاور صدای اذان شنیدم که مؤذن می گفت "الصلاة خیر من النوم" .. و فهمیدم که نماز صبح است ، در حالیکه من فکر میکردم آن وقت باید نماز عشا را بخوانم .

وی گفت : در زندانهای مصر وضعیت بسیار بهتر از زندان آمریکایی ها بود و گفت : وضعیت من در زندان طرة در مصر عالی بود .. من روزانه و بدون هیچ مانعی ملاقات داشتم... غذا و آب همانگونه بود که من می خواستم .. و همه ی وسایل رفاهی پیشمان بود ... و هیچ کس از ملاقات با من منع نمی شد ، فرقی نمی کرد از اقوام و یا افراد بیگانه باشد ، و من در طول این مدت با هیچ مشکلی مواجه نشدم .

گفتنی است حکومت مصر بعد از درخواستهای زیاد از طرف جماعت اسلامی فرزند بزرگ رهبر این حزب که 37 سال سن دارد آزاد کرد و این یک اقدام خوب از طرف حکومت بعد از تلاشهای جماعت اسلامی در سال 1997 که اعلام کرد دیگر بر ضد حکومت عملیات مسلحانه انجام نمی دهد به شمار می آید .

 و امید می رود که در مورد رهبر جماعت شیخ عمر عبدالرحمن که 72 ساله است همین اقدام انجام شود ، وی به اتهام دست داشتن در انفجارهای سال 93 در نیویورک و قصد ترور حسنی مبارک رئیس جمهور مصر ، در آمرکا به حبس ابد محکوم شده است .

با وجود اینکه بارها از طرف جماعت اسلامی درخواست لغو محکومیت وی به حکومت آمریکا داده شده و خود عمر عبدالرحمن متوقف کردن خشونت را که جماعت در سال 97 اعلام کرده بود ، تأیید کرده ولی حکومت آمریکا از آزاد کردن وی خودداری می کند .

هیچ نظری موجود نیست: