۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

جزئیات بیشتر از مرگ یک جوان کرد در بازداشتگاه اطلاعات سپاه

کردیش پرسپکتیو: به دنبال کشته شدن یک جوان کرد در بازداشتگاه اطلاعات سپاه، خبرگزاری هرانا از بازداشت چهار دختر در هنگام دستگیری مقتول و سرنوشت نامشخص دو تن از آنان خبر داد.
پس از آنکه اخبار مربوط به کشته شدن یک شهروند کرد به نام ناصر عیسی زاده اهل روستای "کوره ره‌ش" واقع در منطقه‌ی سلماس در بازداشتگاه اطلاعات سپاه از سوی منابع خبری کردستان بر روی وبسایت ها قرار گرفت، خبرگزاری هرانا جزئیات بیشتری را در خصوص مرگ نامبرده و همچنین بازداشت چهار دختر کرد اهل سلماس در هنگام دستگیری آقای عیسی زاده منتشر کرد.
ناصر عیسی زاده در روز دوشنبه 22 شهریور ماه به همراه چهار دختر کرد در شهر ارومیه از سوی نیروهای امنیتی سپاه پاسداران دستگیر و پس از چند روز جسد وی به خانواده‌اش تحویل داده شد.
برخی از منابع خبری از جمله خبرگزاری کردستان، با اعلام دستگیری این شهروندان در یکی از مناطق مرزی کردستان افزود: "نامبرده به همراه چند جوان دیگر روز دوشنبه 22 شهریور به هدف کوهنوردی به یک منطقه‌ی مرزی مراجعه که توسط نیروهای نظامی رژیم دستگیر شدند."
ناصر عیسی زاده، در تهران مشغول سپری نمودن دوران اجباری سربازی بوده است. برخی از نزدیکان ایشان و همچنین خبرگزاری کردستان دلیل بازداشت این عده را ارتباط با احزاب مخالف نظام عنوان کرده‌اند.
ماموران آگاهی علت مرگ این زندانی را خودکشی در بازداشت گاه این اداره اعلام کرده اند، این در حالی است که شاهدان عینی از بازداشت وی به همراه چهار دختر توسط اطلاعات سپاه گواهی می دهند.
پدر ناصر عیسی زاده در مصاحبه‌ای با هرانا، از وجود آثار شکنجه و سوختگی شدید بر جنازه فرزندش پرده برداشت و خودکشی وی را تکذیب نمود.
وی تصریح کرد که جسد فرزندش از ناحیه کمر و پا دچار شکستگی استخوان بوده و آثار سوختگی شدید در گردن وی کاملا مشهود بوده است.
شایان ذکر است که اطلاعات سپاه پاسداران از برگزاری مراسم ختم برای این جوان کرد ممانعت به عمل آورده و مراسم دفن وی تنها با حضور خانواده عیسی زاده صورت گرفته است.
علاوه بر این روز شنبه 27 شهریورماه، نیروی انتظامی مستقر در پاسگاه قلقله واقع در شهرستان مریوان یک جوان از اهالی آن روستا را به بهانه سرباز زدن از خدمت سربازی به پاسگاه جلب نموده و دو روز بعد جسد بی جان وی را به خانواده‌اش تحویل دادند.
طی یک ماه گذشته حداقل دو شهروند دیگر به اسامی غلامرضا بیات و ره‌وند محمد اسماعیل در بازداشتگاههای نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بر اثر ضرب و شتم و شکنجه جان خود را از دست داده‌اند

هیچ نظری موجود نیست: