۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

یران: پاکستان بازداشت عبدالرئوف ریگی را تائید نکرده است


مصطفی محمدنجار، وزیر کشور ایران در مورد خبر بازداشت عبدالرئوف ریگی، یکی از اعضای ارشد گروه جندالله توسط دولت پاکستان گفت هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد در دسترس نیست.
آقای محمدنجار امروز، یکشنبه پنجم دی، به خبرنگاران گفت که در این زمینه با مقام های پاکستانی صحبت شده ولی آنها هنوز این خبر را تائید نکرده اند.
این در حالی است که طی چند روز گذشته، برخی رسانه‌های ایرانی از جمله رسانه های نزدیک به دولت ایران خبر بازداشت او را تائید کرده بودند.
شامگاه پنجشنبه، دوم دی ماه گزارش هایی مبنی بر بازداشت برادر عبدالمالک ریگی، رهبر سابق جندالله، منتشر شد اما روز جمعه، خبرگزاری کار ایران - ایلنا - در مطلبی با عنوان "تکذیب خبر دستگیری عبدالرئوف ریگی" نوشت که مقامات پاکستانی این خبر را تایید نکرده اند.
خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا - هم که در خبری فوری، بازداشت عبدالرئوف ریگی به دست ماموران سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را گزارش کرده بود، بامداد جمعه نوشت که این خبر از سوی "منابع معتبر" تایید نشده است.
خبر بازداشت عبدالرئوف ریگی در پاکستان پس از چاپ مصاحبه تلفنی او با روزنامه الشرق الاوسط انتشار یافت که از این شخص با عنوان "سخنگوی جندالله" نام برده بود.
او در این مصاحبه تهدید کرده بود که جندالله تصمیم گرفته است به تلافی اعدام یازده نفر در زاهدان، یک کارمند سازمان انرژی اتمی ایران را که در اصفهان به گروگان گرفته است "اعدام کند."
مقامات جمهوری اسلامی در موارد متعدد، به خصوص در پی انفجارهای انتحاری روز تاسوعا در چابهار که جندالله مسئولیت آن را بر عهده گرفت، اعلام کرده اند که اعضای این گروه در پاکستان مستقر شده اند و از حمایت برخی مقامات آن کشور برخوردارند.
دولت پاکستان این اتهام را همواره رد کرده و برخی مقامات آن کشور تاکید کرده اند که در مقابله با این گروه و بازداشت و تسلیم برخی اعضای آن به ایران، با جمهوری اسلامی همکاری کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: