۱۳۹۰ فروردین ۴, پنجشنبه

5 هزار تن از نیروهای سپاه پاسداران برای سرکوب انقلاب مردم وارد شهر درعا در سوریه شدند

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المختصر: ماهر اسد برادر رئیس جمهور دیکتاتور سوریه بشار اسد 5 هزار تن از نظامیان سپاه پاسداران را به سوریه به منظور سرکوب اهل سنت به پا خواسته در برابر ظلم خانواده ی اسد وارد کرده است و هم اکنون در اطراف شهر درعا مستقر هستند.
خبرهای رسیده از شهر درعا توسط مردم محلی می رساند که نیروهای سپاه وارد مساجد این شهر شده اند و مستقیما در کشتن مردم و دستگیری آنها دخالت داشته اند، همچنین بسیاری از جوانان نیز در این حملات تعقیب و گریز ناپدید شده اند.
گفتنی است به علت این دخالت آشکار سپاه پاسداران در امور داخلی سوریه بسیار ی از مقامات نظامی این کشور از وضعیت موجود شاکی شده اند و حرف و حدیثهایی در مورد شکاف در بدنه ی ارتش به گوش می رسد .
در پایتخت سوریه، دمشق، صداهایی به گوش میرسد که از فرماندهان بلند پایه ی ارتش که از اهل سنت هستند خواسته شده به دستورات بشار اسد علوی گوش نکنند و فرماندهان شیعه را تسلیم فرماندهان سنی بکنند تا با این کار از دست رژیم ظالم بشار اسد رهایی یابند،و شمار فرماندهان سنی مذهب بسیار بیشتر از شیعیان است .
همچنین خبرگزاری ها خبر از بازداشت گسترده ی معترضین توسط نظام بشار اسد در شهر درعا را منتشر کردند .
گفتنی است نیروهای امنیتی سوریه مسجد العمری در درعا را که شماری از معترضین در آن مسجد پناه گرفته اند محاصره کرده اند .
معترضان در شهر درعا از یک هفته پیش اعتراضات خود را به حکومت بشار اسد در قالب تظاهرات اعلام کرده اند و دیوار ترسی که نظام علوی در چند دهه ی گذشته در این کشور درست کرده بود کم کم فرو پاشیده است . و تا کنون در این تظاهرات 6 تن شهید و دهها تن دیگر زخمی شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: