۱۳۸۹ اسفند ۱۳, جمعه

در مصاحبه ای منتشر نشده با "العربیه.نت" پیش از بازداشت فخر السادات محتشمی پور: در کشور ما خشونت طلبان حرف اول را می زنند


فخر السادات محتشمی پور از فعالان اصلاح طلب ایرانی و همسر مصطفی تاجزاده عضو ارشد دو حزب اصلاح طلب جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در مصاحبه ای که حدود دو هفته پیش از بازاشت خود با "العربیه.نت" انجام داد، تاکید کرد که تهدید به بازداشت شده است.

محتشمی پور سه شنبه 1-3-2011 در تظاهرات مخالفان ایرانی که در اعتراض به دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران معترضان برگزار شده بود بازداشت شد. او در این مصاحبه که پیشتر به دلایل فنی منتشر نشده بود به ماه ها بی خبری از وضعیت همسرش اعتراض کرده بود که این اعتراض ها و تهدید به اعتصاب باعث شد که سر انجام بتواند با تاج زاده ملاقات کند.

او پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال گذشته ایران که شمار زیادی از فعالان ارشد اصلاح طلب دستگیر شده اند، مقالات و گزارش های فراوانی درباره وضعیت و اخبار مصطفی تاج زاده و همچنین اوضاع دیگر زندانیان سیاسی و خانواده های آن ها منتشر کرده است.

محتشمی پور درباره اخبار ضد و نقیضی که درباره وضعیت زندانیان سیاسی به ویژه آقای تاج زاده منتشر می شود به "العربیه.نت" گفت: "در فضای نبود ارتباطات و تبادل سالم اطلاعات، هر گونه شایعه ای ممکن است وجود داشته باشد. به ویژه در شرایطی که الان در آن به سر می بریم نگرانی هایی که برای زندانیان سیاسی وجود دارد. زندانیان سیاسی در شرایط عادی هفته ای یک بار با خانواده خود ملاقات دارند و در فاصله میان دو ملاقات، خانواده به طور کامل از وضعیت زندانی خود بی خبر می ماند. این در حالی است که همسر من آقای تاج زاده مدتهاست که ممنوع الملاقات شده است."

او درباره محل نگهداری تاج زاده در زندان گفت: "آقای تاج زاده در قرنطینه یعنی غیر از محل عمومی که زندانیان حضور دارند نگهداری می شود و تا قبل از اعتضاب آقای نوری زاد، او همراه آقای تاج زاده بود ولی با انتقال آقای نوری زاد به بیمارستان و سپس بند دو-الف سپاه، فرد دیگری را پیش آقای تاج زاده آورند. آقای تاج زاده علیرغم این که مقام های مسئول می گویند حالش خوب است اما نیاز به معاینات پزشکی دارد، هم به دلیل عمل دیسک کمری که داشت و آرتروزی که به آن مبتلا است و هم به دلیل بیماری دستگاه گوارش. علیرغم این شرایط ایشان دائم به دلیل رفتار غیر قانونی مسئولان دائم روزه دار است. شش ماه تمام است که آقای تاج زاده به جای این که به بند عمومی منتقل شود، در شرایط قرنطینه نگهداری می شود و متاسفانه اعتراض های ما به جایی نرسیده است."

مدیر کل سابق امور بانوان وزارت کشور ایران در دولت محمد خاتمی در این مصاحبه گفت که مسئول تیم بازجویی تاج زاده می گوید که اخبار منتشر شده درباره وضعیت او شایعه و کار ضد انقلاب است و در این باره تاکید کرد برای جلوگیری از انتشار اخبار ضد انقلاب، امکان تماس های تلفنی و ملاقات ها را فراهم کنند.
او در ادامه گفت: "آقایان جایی نشسته اند که تصمیم می گیرند کدامیک از اعضای خانواده صلاحیت و شایستگی ملاقات با عزیز خود را دارد. این در حالی است که طی این مدت فشارهای بسیار زیاد روحی و مشکلات مادی و انوادع دیگر از مشکلات را برای ما به وجود آوردند."

تهدید به بازداشت شده ام

او با بیان این که "من متوجه این هستم که آن ها در صدد هستند آقای تاج زاده را از راه حقی که انتخاب کرده و زبان حق گویی که دارد منصرف کنند و فشار بر خانواده برای این است که ما را ساکت کنند تا از مطالبه حق خود دست بکشیم" و تاکید کرد: "به هیچ وجه این فشارها به روی ما اثر نگذاشته است و من سعی کردم در حد توان خود مصائبی که بر ما می گذرد خدمت مراجع بزرگوار تقلید در قم، علما و فضلا و شخصیت های دلسوزی که قصد توان این را دارند به سامان در آورند منتقل کنم" اما در عین حال یاد آور شد: "متاسفانه اکنون وضعیت کشور ما به نحوی است که خشونت طلبان هستند که حرف اول را می زنند و اجازه این را که عاقلانه و مطنقی مسائل کشور حل و فصل شود را نمی دهند."

عضو جبهه مشارکت درباره اخبار منتشر شده درباره تهدید شدن او به بازداشت به "العربیه.نت" گفت: "من از طریق خواهر آقای تاج زاده به مسئولان خبر داده بودم که اگر وضعیت آقای تاج زاده را از طریق خود او مطلع نشوم به زندان اوین مراجعه خواهم کرد و این حق طبیعی من است و هیچ کس حق ندارد من را از این حق طبیعی منع کند. من می دانم چه کینه توزی هایی علیه آقای تاج زاده وجود دارد زیرا دلیلی ندارد که با وجود گذشت یک سال و هشت ماه از کودتا، ایشان در این وضعیت قرار داده شود."

او ادامه داد که پس از این سخنان گفته بودند که هر کس به اینجا بیاید او را بازداشت می کنیم و "در حقیقیت من را تهدید به بازداشت کردند."

آزادی زندانیان سیاسی کمترین خواسته

فخر السادات محتشمی پور همچنین خاطر نشان کرد: "آزادی زندانیان سیاسی جزو مطالبات اولیه اصلاح طلبان بوده است که نه تنها توجهی به آن نشد بلکه روز به روز شرایط سخت تری برای زندانیان فراهم شد و محدودیت ها را هر روز بیشتر کردند. زندانیان بند 350 امکان تماس تلفنی با خانواده را ندارند. خانواده نمی تواند منتظر بماند هفته ای تنها 20 دقیقه ملاقات کابینی با عزیز خود را داشته باشند. ملاقات های زندان رجایی شهر هم که حضوری بوده کابینی کردند. ملاقات حق طبیعی، شرعی و قانونی خانواده ها است که از آن ها سلب می شود. در روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها شرایط مساعدتری برای زندانیان سیاسی فراهم نشد بلکه چند روز مانده به آن موج جدید دستگیری ها آغاز شد. نمی دانم چه دستی وجود دارد که اجازه نمی دهد شرایط کشور ما به سمت امنیت برود و به حد اقل های مطرح توجه شود؟"

او تاکید کرد: "اجرای بدون تنازل قانون اساسی و آزادی زندانیان سیاسی حد اقل هایی است که مطرح شد و ضرری را نیز متوجه اقتدارگرایان نمی کند. من نمی دادنم بی توجهی به این مطالبات و سپردن سکان هدایت کشور به دشت خشونت طلبان افراطی چه شرایط خوبی برای ما می تواند به وجود بیاورد که برخی به دنبال آن هستند؟ به هیچ وجه این شیوه ها شیوه های اسلامی نیست و ما متاسفیم از این که می بینیم در کشوری که ادعای حکومت اسلامی دارد، روز به روز دستگاه قضایی ما با عدالت فاصله می گیرد و شرایط سخت تری را برای زندانیان سیاسی و خانواده های آن ها به وجود می آورد."

هیچ نظری موجود نیست: