۱۳۸۹ اسفند ۱۳, جمعه


تاکید ديكتاتور ایران بر نقش بلندمدت وزارت اطلاعات


رهبر ایران تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه را حادثه ای فوق العاده عظیم دانست.وخودش هم درحالت جشيدن ثمره كارهايش هست
خامنه ای،  در بازدیدش از وزارت اطلاعات، مهم ترین وظیفه این وزارتخانه را تهیه "طرح های عمیقِ بلند مدت" دانسته است.
به گزارش وب سایت ديكتاتور خامنه ای، او روز پنجشنبه طی شش ساعت، از نمایشگاه فعالیت های وزارت اطلاعات بازدید و با مدیران، کارشناسان و کارکنان آن دیدار کرد.
رهبر ایران در این دیدار بر "لزوم نگاه کلان، راهبردی و عمیق وزارت اطلاعات" تاکید کرده است.
او گفت: "طرح های بلند مدت خوبی در وزارت اطلاعات تهیه شده است، اما باید طرح های جامع و راهبردی در دیگر موضوعات مهم تهیه و کامل شود زیرا اساسی ترین وظیفه این دستگاه تهیه طرح های عمیقِ بلند مدت است."
رهبر ایران تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه را "حادثه ای فوق العاده عظیم" دانست و خواهان آن شد که وزارت اطلاعات این وقایع را "فعالانه رصد" و و ابعاد مختلف آنرا به دقت بررسی کند.
این در حالیست که ديكتاتورخامنه ای خود در جریان اعتراضات اخیر ایران هدف شعارهای معترضانی بوده که گفته اند او نیز باید مانند رهبران مصر و تونس از قدرت کناره گیری کند.
بازدید وی از وزارت اطلاعات در حالی انجام می شود که سازمان اطلاعات سپاه روز چهارشنبه درباره امکان وقوع "کودتای مخملی" در ایران هشدار داد.
حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفته است: "آمریکایی‌ها در پی آن هستند تا در فصل اول سال ۱۳۹۰ با گره زدن تحریم‌ها به موج جدید هدفمندی یارانه‌ها، مردم را ناراضی جلوه دهند و سپس در فصل چهارم به کودتای مخملی دست بزنند."
ديكتاتور خامنه ای چند ماه پس از انتخابات خرداد ۱۳۸۸ معاونت اطلاعات سپاه پاسداران را به سازمان اطلاعات ارتقا داد و حسین طائب، فرمانده سابق بسیج را به ریاست آن برگزید.
گفته می شود بخشی از فعالیت هایی که در گذشته در حیطه وزارت اطلاعات بوده به سازمان اطلاعات سپاه واگذار شده است.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران سال گذشته غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات وقت را عزل کرد و گفت که این وزارتخانه در پیش بینی و جلوگیری از وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری کوتاهی کرده است.
حیدر مصلحی جانشین آقای محسنی اژه ای در چند مصاحبه از آنچه که وی دستاورده های این وزارت خانه خواند دفاع کرده است.
وزیر اطلاعات ایران پنجشنبه گذشته مدعی شد که مخالفان دولت با کشورهای غربی از جمله آمریکا رابطه دارند. فعالان و رهبران "جنبش سبز" این اتهام را بی اساس می دانند.

هیچ نظری موجود نیست: