۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

هشدار دبيركل"شوراى همكارى" به تهران نسبت به دخالت درامور كشورهاى خليجى

"ايجاد مشكل براى هريك ازكشورها، به معناى مشكل سازى براى همه ماست"
به گزارش روز سه شنبه 22-3-2011 تلويزيون العربیه عبدالرحمن العطیه دبيركل شوراى همكارى كشورهاى خليجى به جمهورى اسلامى ايران هشدار داد كه در امور داخلى اين كشورها دخالت نكند.
طبق اين گزارش، اين مقام خليجى تاكيد كرد كه شورا چنين دخالتهايى را "عبور از خط قرمز مى داند"، و دخالت در هريك از اين كشورها را به مثابه دخالت در امور ساير كشورهاى هم پيمان تلقى مى كند.
دبیر کل شورای همکاری كشورهاى خلیجى همچنين حمله به دفتر نمایندگی دیپلماتیک سعودى در ايران را محکوم کرد. وى يادآور شد: "كشورهاى ما در امور داخلى ديگران دخالت نمى كنند، لذا انتظار نداريم و تحمل هم نمى كنيم كه ديگران خود را در مسايل درونى ما داخل كنند".
عبدالرحمن العطیه گفت: حفظ امنيت كشورهايمان از ديد ما خط قرمزى است كه هميشه به آن پايبند بوده و هستيم. او افزود: ما به روابط حسن همجوارى و لزوم برقرارى امنيت و ثبات در منطقه اعتقاد داريم و به اين اعتقاد عمل مى كنيم و انتظار داريم كه ديگران نيز به همين ترتيب عمل كنند.
گفتنى است العطيه در روز دوشنبه 21-3-2011 در پى حضور در مراسم افتتاح شانزدهمين كنگره سالانه مركز مطالعات و پژوهشهاى استراتژيك در ابوظبى پايتخت امارات، به خبرنگاران گفت: ورود نيروهاى سپر جزيره به بحرين در چارچوب پيمانهاى امنيتى كشورهاى خليجى صورت گرفته است و اين كشورها اجازه نمى دهند هيچ كشور بيگانه اى و از جمله ايران در امور داخلى آنان دخالت كند.
تهران از سوى كشورهاى خليجى متهم است كه پيش از اين در حوادثى در اين كشورها دست داشته و در هفته هاى اخير نيز به بعضى تحريك ها در بحرين پرداخته است. ليكن تهران اين اتهامات را رد مى كند. با اين حال تهران در رسانه هاى دولتى و تريبونهاى نماز جمعه و اخيراً در پيام نوروزى رهبرى اش، از بخشى از مردم بحرين در برابر دولت اين كشور و بخشهاى ديگر به صراحت حمايت كرده است.

هیچ نظری موجود نیست: