۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

دولت کویت سفیر خود را در تهران فراخواند

دولت کویت سفیر خود در تهران را پس از صدور حکم اعدام سه تن از محکومان به عضویت در شبکه جاسوسی وابسته به ایران فراخواند.
در همین راستا محمد الصباح وزیر امور خارجه کویت گفت: "سفیر خود از تهران را فراخوانیدم و هر دیپلمات ایرانی را که ارتباطش با شبکه جاسوسی جمهوری اسلامی ایران اثبات شود، اخراج خواهیم کرد."
این وزیر کویتی همچنین تاکید کرده است که "امنیت کویت بالاتر از هر ملاحظات دیگری است."
دادگاهی در کویت دو ایرانی و یک کویتی را سه شنبه به اتهام جاسوسی برای جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم کرد. همچنین دو نفر دیگر در این پرونده به حبس ابد محکوم شدند که یکی از آن ها تبعه سوریه است، اما هویت دیگری که گفته می شود تبعه یکی از کشورهای عربی است، در این گزارش ها فاش نشده است.
یک مرد ایرانی دیگر و یک زن ایرانی که دختر یکی از محکومان به اعدام است نیز از اتهامات منتسب شده به آن ها در این پرونده، تبرئه شده اند.
این شبکه جاسوسی ماه می سال 2010 کشف و هفت نفر از اعضای آن بازداشت شدند.
برپایه گزارش هایی که پیشتر منتشر شده بود، اعضای این شبکه جاسوسی، به جمع آوری اطلاعات و تهیه عکس، از پایگاه های نظامی کویتی و آمریکایی متهم شده اند.
آن ها همچنین مامور بودند از زمان و مکان دوره های آموزشی مشترک نیروهای نظامی کویتی با نظامیان دیگر کشورهای خارجی، اطلاعات جمع آوری کنند.
منابع امنیتی کویتی گفته اند که در بازرسی از منزل یکی از اعضای این شبکه، نقشه هایی از مراکز نظامی کویت، دستگاه های تماس اطلاعاتی پشرفته و مبالغ زیادی پول کشف و ضبط شد. این گزارش می افزاید که آن ها اعتراف کرده اند مامور بودند درباره وضعیت سیاسی کویت نیز گزارش هایی تهیه کرده و افرادی با تفکرات هم سو را به منظور جاسوسی برای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، سازماندهی کنند.

هیچ نظری موجود نیست: