۱۳۹۰ فروردین ۱۳, شنبه

القبس : سفارتخانه های ایران در کشورهای خلیجی شبکه های جاسوسی را اداره می کنند

اجلاس وزرای خارجه شورای همکاری برای بررسی تحولات اخیر

به گزارش اهوران نیوز به نقل ازالعربیه:روزنامه کویتی " القبس " چاپ کویت در شماره روز شنبه 2-4-2011 اعلام کرد که پی گیری های امنیتی و اطلاعاتی میان کشورهای شورای همکاری خلیج نشان داده است شبکه های جاسوسی سپاه پاسداران در منطقه توسط سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در این کشورها اداره می شود.
این خبر با افزایش نگرانی های سیاسی و مردمی از فعالیت های شبکه های جاسوسی ایرانی در کویت همراه شده است.
هفته گذشته دادگاهی در کویت احکام مرتبطان با یکی از هشت شبکه جاسوسی فعال در کویت را صادر کرد که در این زمینه 3 نفر به اعدام محکوم شده اند.
القبس به نقل از منابع مطلع گزارش داده که دستگاه امنیتی کشور شماری از اعضای هفت شبکه جاسوسی مرتبط با ایران که در کویت فعالیت می کنند را دستگیر کرده اند. تحقیقات نشان داده که دو شبکه مسلح بوده اند.
بنا بر این گزارش، منابع خلیجی مطلع گفته اند که سفارتخانه های ایران در تمام کشورهای خلیج در این خصوص در " دایره اتهام و شک" قرار دارند و سرنخ هایی از وجود شبکه هایی مشابه کویت در دیگر کشورهای خلیجی به دست آمده است.
این منابع به "القبس" گفته اند: "تمام داده ها تا کنون نشانه دهنده وجود طرحی بزرگ برای هدف قرار دادن امنیت منطقه است و آن چه که در بحرین روی می دهد و حمایت های خارجی که از مخالفان می شود در چارچوب این سناریو که برای منطقه طراحی شده قرار می گیرد."
از این رو دبیرخانه شورای همکاری در حال آمادگی برای برگزاری اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو این شورا در ریاض پایتخت سعودی است تا تحولات اخیر در منطقه به ویژه شبکه های جاسوسی وابسته به جمهوری اسلامی ایران را به بحث بگذارد.

هیچ نظری موجود نیست: