۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

با دستکاری عکس هم نشد؛ بحران عمیقتر از این حرفها است


سایت عصر ایران: اقدام غیرحرفه ای خبرگزاری ارگان دولت (ایرنا) در بریدن بخشی از یک عکس ( پائین گزارش) مربوط به مراسم حضرت فاطمه زهرا(س) در رسانه های خارجی بازتاب داشت و بهانه خوبی به دست آنان داد تا از منظر نگاه خود مسائل داخلی ایران را به رخ بکشند.
ایرنا پس از حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا در بیت رهبری انقلاب، با دستکاری در یکی از عکس ها، ماهیت آن را تغییر داد.
در عکس منتشر شده از سوی ایرنا، رهبری و رئیس جمهور در کنار یکدیگر بهم لبخند می زنند و این در حالی است که در عکس اصلی، مخاطب احوال پرسی رهبری، آیت الله محمود هاشمی شاهرودی است نه محمود احمدی نژاد!
این تحریف ، روز گذشته در فضای مجازی داخل کشور واکنش های منفی متعددی به دنبال داشت به گونه ای که ایرنا پس از مدتی عکس تحریف شده را حذف و عکس کامل را جایگزین آن کرد.
ایرنا پیش از این نیز در ماجرای حجه الاسلام مصلحی به انتشار ناقص اظهارات رهبری اقدام کرد که این اقدام با تذکر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری روبه رو شد.
این بار نیز ایرنا با اقدام خود گزک به دست رسانه های خارجی داد . از جمله روزنامه کویتی الرای در جدیدترین شماره خود نوشت:" ایرنا با دستکاری در یکی از تصاویر آیت الله خامنه ای تلاش دارد تا نشان دهد اختلاف نظری با احمدی نژاد وجود ندارد."
این روزنامه اضافه کرد:" در راستای اقداماتی که خبرگزاری ایرانی ایرنا به ریاست مشاور احمدی نژاد در پیش گرفته است این خبرگزاری اقدام به انتشار تصویری بریده شده از آیت الله خامنه ای و احمدی نژاد کرد. در این عکس نشان داده شده است که دو طرف لبخند می زنند . این عکس مربوط به مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)ست. این در حالی است که عکس اصلی مربوط به خوش آمد گویی آیت الله خامنه ای به محمود هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه است."
پایگاه خبری ایلاف نیز با انتشار این عکس و خبر نوشت: "عدم پذیرش دستورات ولی فقیه از سوی احمدی نژاد از نظر بخش های سیاسی، پارلمانی، دینی و رسانه ای در ایران به عنوان انحراف از مبانی انقلاب اسلامی تعبیر می شود که ممکن است عواقب بدی را به دنبال داشته باشد و آینده سیاسی احمدی نژاد و یارانش را پایان دهد."
ایرنا که زمانی قرار بود به تعبیر رهبر معظم انقلاب ،دست بزن نظام در عرصه اطلاع رسانی بین المللی شود ، با سیاست های غلط و گاف های پی در پی ، اینک تبدیل به نقطه ضعفی برای کشور شده است به گونه ای که حتی رسانه های عربی منطقه هم از سوتی های ان در راستای منافع خود بهره برداری می کنند.
مدیریت ایرنا ، هم اکنون در اختیار علی اکبر جوانفکر است که مشاور محمود احمدی نژاد نیز محسوب می شود. او به نوشتن مقاله در مدح احمدی نژاد و مشایی شهرت دارد.

هیچ نظری موجود نیست: