۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

دستگیری 33 تن به اتهام تبشیر و ارتباط با حزب الله

به گزارش خبرگزاری آهوران نیوزبه نقل از المسلم : روزنامه ی مصری اعلام کردند که پلیس این کشور روز جمعه 33 جوان مصری و عرب را به اتهام داشتن ارتباط با حزب الله و تبشیر تشیع دستگیر کرد .

این افراد هنگام ادای نماز جمعه در مسجدی که آنرا به عنوان مسجد جامع خود انتخاب کرده بودند ، دستگیر شدند .

مقامات مصر گفتند این افراد 16 مصری و 11 عراقی و 6 لبنانی می باشند و به اتهام تبلیغ تشیع بین شهروندان و قرار دادن یک مسجد برای تبلیغ بدون اجازهی حکومت و به صورت غیر قانونی همچنین چاپ بروشورهایی که حامل فکر تشیع بود دستگیر شدند ، و از همه مهمتر آنها با حزب لبنانی_ایرانی حزب الله ارتباط داشتند درحالیکه این حزب قصد دارد به امنیت ملی مصر ضرر بزند.

روزنامه ی کویتی الجریده نوشت : حکومت مصر آنها را 15 روز در بازداشت نگه می دارد تا تحقیقات در مورد آنها به پایان برسد .

این روزنامه افزود : تحقیقات دستگاه امنیتی کشف کرده است که تعداد زیادی از جوانان عراقی و مصری و لبنانی به صورت منظم و برنامه ریزی شده در روزهای جمعه در مکانهایی جمع می شوند و تا مغرب به دعوت تشیع می پردازند .

این تحقیقات می گوید : این افراد کاغذهایی را بین شهروندان پخش می کنند و به منظور جذب کردنشان آنها را به این مراسم دعوت می کنند .

برخی از شهروندان به دستگاههای مربوطه گفته بودند که در ایام رمضان مؤذن این مسجد عباراتی ناآشنا را در اذان بر زبان جاری می کند و می گوید اشهد ان علیا ولی الله و همچنین در خطبه ی نماز جمعه که از بلندگوها پخش می شود حرفهایی مخالف با عقاید اهل سنت زده می شود .

گفتنی است که قاهره چندی پیش یک شبکه ی زیر زمینی را دستگیر کرد که قصد انجام عملیات علیه امنیت ملی را داشتند و بعدا مشخص شد این افراد عناصر حزب الله لبنانی ایرانی بودند

هیچ نظری موجود نیست: