۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

جلال طالبانی : توافقی بدون هماهنگی بین ایران و آمریکا بر سر مالکی !!

به گزارش خبرگزاری آهوران نیوزبه نقل از المختصر: رئیس جمهور عراق جلال طالبانی گفت : توافقی غیر عمدی بین ایران و آمریکا و سوریه بر سر نخست وزیری مجدد نوری المالکی وجود دارد .

جلال طالبانی به روزنامه ی انگلیسی الحیاة گفت : بین آمریکا و ایران توافقی بر سر نخست وزیری مجدد نوری المالکی وجود دارد ولی این توافق با هماهنگی صورت نگرفته است ، و سوریه نیز اخیرا اعلام کرده است که ما امنیت و استقرار را در عراق خواستاریم و نسبت به همه ی نمایندگان و احزاب در یک فاصله ی مساوی قرار داریم .

جلال طالبانی تأکید کرد که بر منصب ریاست جمهوری باقی خواهد ماند و چون توافق همه جانبه بر سر این مسئله وجود دارد و همه گفته اند که جلال طالبانی را انتخاب می کنیم . ولی نتایج انتخابات هنوز اعلام نشده است ، پس ما هم منتظر نتیجه ی انتخابات می مانیم .

وی افزود : کردها این بار از پست ریاست جمهوری کوتاه نمی آیند ، با وجود اینکه بنده شخصا گفته ام ریاست جمهوری و غیر ریاست جمهوری پستهایی هستند که باید بر سر آنها گفتگو کرد ولی ائتلاف کردستانی تأکید می کند که این پست متعلق به کردها است و باید همینگونه باقی بماند حداقل در این دوره باید اینگونه باشد ، و در آینده قطعا در این زمینه توافقاتی صوت خواهد گرفت .

هیچ نظری موجود نیست: