۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

تربیت سیاسی؛ کتاب جدید درسی دانش‌ آموزان ایرانی




آموزش و پرورش ایران از تألیف کتاب درسی جدیدی تحت عنوان "تربیت سیاسی" برای دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) این کتاب که تالیف آن توسط معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ایران صورت گرفته است، دانش آموزان با مفاهیمی نظیر "جریان سیاسی، احزاب و گروه ها، تحلیل سیاسی، فرقه شناسی، ولایت فقیه و مهدویت " آشنا خواهند شد.

هدف از گنجاندن این کتاب درسی جدید در میان دیگر کتب آموزشی مدارس ایران "کمک به توانایی تحلیل سیاسی در دوره های راهنمایی و دبیرستان" با هدف پیشگیری از "به دام افتادن در جریان های انحرافی" عنوان شده است.

به گزارش ایلنا، کتاب "تربیت سیاسی" نظیر دیگر کتب درسی تدریس خواهد شد و دانش آموزان باید در آزمون این درس همانند سایر دروس شرکت کنند.

معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ایران برای تأمین نیروی انسانی "واجد شرایط" جهت تدریس این کتاب جدید، قصد دارد دو هزار معلم را در سراسر این کشور آموزش دهد.



در بخش فرقه شناسی این کتاب نیز مواد درسی مرتبط با "شیطان پرستی، وهابیت و بهائیت" گنجانده شده است.

تالیف کتب درسی جدید و تغییرات گسترده در نظام آموزش و پرورش ایران، بخشی از تصمیم دولت ایران است که پس از تشکیل ستادی تحت عنوان "ستاد تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش ایران" آغاز شده است.

این اقدامات در پی آن سرعت گرفت که آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران در مرداد ماه سال ۸۵ خواستار تحولات جدی در نظام آموزش و پرورش ایران شد.

شکل گیری ستاد همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه؛ طرح مستقر کردن روحانی تمام وقت در مدارس؛ طرح واگذاری مدیریت ۴۲۰۰ مدرسه به حوزه های علمیه؛ اعزام ۳۳ هزار مبلغ مذهبی به مدارس و طرح ایجاد مرکز تربیت دانش آموزان نخبه برای ورود به حوزه های علمیه، از جمله اقداماتی است که وزارت آموزش و پرورش ایران طی سالهای اخیر برای سرعت بخشیدن به "تحول بنیادین" در نظام آموزشی مدارس این کشور دنبال کرده است

هیچ نظری موجود نیست: