۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

شکوه ختم میلیونی قرآن كریم در مسجدالحرام و مسجدالنبی



به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل از سنى نيوز:شب گذشته نزدیك به سه میلیون زائر،‌ نمازگزار و معتكف با حضور در مسجدالحرام در شهر مکه مکرمه و مسجدالنبی در مدینه منوره قرآن كریم را ختم كردند.
روزنامه "الشرق الاوسط" با اعلام این خبر نوشت: شبكه‏های اول و دوم عربستان و شبكه ماهواره‏ای "القرآن الكریم" و "سنت نبوی" ،‌این رخداد دینی را كه هر ساله با حضور میلیونها مسلمان از اقصی نقاط جهان در شبهای ماه مبارك رمضان به انجام می‏رسد، ‌به صورت مستقیم پخش كرد.
بر پایه این گزارش تصاویری كه از شبكه‏های تلویزیونی عربستان پخش شد، نشان می‏داد كه در مكه مكرمه علاوه بر صحنین حرم و صحن مطاف ، تمامی محوطه پیرامونی حرم شریف الهی از همۀ جهات مملو از نمازگزاران بود.
دوربین‏هایی كه از فراز بالاترین برج عربستان سعودی و یكی از بزرگترین برجهای جهان موسوم به "ابراج البیت" كه بر محوطه مشرف است، نمازگزاران پرشماری را به تصویر کشید كه حتی بر بالای كوههای اطراف حرم شریف و تا ابتدای تونل‏هایی كه این بخش از مكه مكرمه را به دیگر بخش‏های آن متصل می‏كند ، به نماز ایستاده بودند.
قرائت قرآن در قالب نماز در ساعت ۲۲و ۱۵ دقیقه سه شنبه شب به وقت مكه مكرمه پایان یافت و بعد از آن عبدالرحمن السدیس، امام جماعت مسجدالحرام، دعای ختم قرآن را قرائت كرد.
وی در دعاهای خود، از درگاه حق تعالی عزت و سعادت و سرافرازی مسلمین، رزق و روزی حلال، عفت و پاكدامنی برای جوانان مسلمان، ایمان و تقوای بیشتر و توفیق اطاعت و بندگی كامل خداوند را مسالت كرد، وی همچنین برای سیل زدگان پاكستانی دعا كرد تا بتوانند مشكلات خود را پشت سر بگذارند.
مدینةالنبی نیز شب گذشته شاهد جمعیت بسیاری در داخل و محوطه پیرامون حرم شریف نبوی بود كه با ختم قرآن، آماده وداع با این ماه پر خیر و بركت شدند.
برای اقامه نماز، نمازگزاران حتی از مصلاهای واقع در پشت بام بخش‏های توسعه یافته حرم شریف نبوی نیز استفاده كردند. علاوه بر محوطه وسیع پیرامون حرم در ضلع شمالی حرم كه امكان اقامه جماعت و واقع شدن در پشت سر امام را می‏دهد ،‌ گستره جمعیت حتی خیابانهای اطراف را تا مسافتی قابل ملاحظه بعد از حرم پوشانده بود و در خیابان ملك عبدالله، در سمت شمال حرم و تا جایی كه دوربین تلویزیونی قادر به تصویر كردن بود، ‌نمازگزاران به نماز ایستاده بودند.
گفتنی است تلویزیون دولتی سعودی هر دو نماز جماعت را مستقیما به سرتاسر جهان مخابره كرد و بسیاری از تلویزیونهای كشورهای عربی و نیز جهان اسلام مراسم نماز را برای بیننده‏های خود تكرار كردند

هیچ نظری موجود نیست: