۱۳۹۰ فروردین ۸, دوشنبه

بانک مرکزی هند: معامله مالی با ایران می‌تواند خطرناک باشد

بانک مرکزی هند به دلیل نگرانی از پولشویی و کمک مالی به عملیات تروریستی از سوی ایران و کره شمالی معامله بانکی با این دو کشور را «خطرناک» ارزیابی کرده است.
بانک مرکزی هند از بانک های این کشور خواسته است که در معامله با اشخاص و منابع مالی ایران و کره شمالی احتیاط کنند.
بر اساس گزارش «بیزینس استاندارد» این اقدام بانک هندی پس از آن صورت می گیرد که «نیروی ضربت مالی» در مورد معامله اعضایش با ایران و کره شمالی هشدار داده است. این گروه یک سازمان بین دولتی است که به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی هفت» تاسیس شده تا سیاستهای این کشورها را برای مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریستها توسعه دهد.
بانک مرکزی هند گفته است که نیروی ضربت مالی در بیانیه تازه‌ای که منتشر کرده از اعضای خود خواسته است که برای حفاظت از سیستم مالی بین المللی در مقابل خطر پولشویی و کمک مالی به تروریسم از سوی ایران و کره شمالی به‌هوش باشند.
به گفته این بانک، تمام بانک ها و موسسات مالی و بیمه که وارد ارتباط مالی با این کشورها می شوند باید متوجه خطر ناشی از چنین اقداماتی باشند.
به گفته شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد ایران، ارزش معاملات تجاری میان ایران و هند ۱۵ میلیارد دلار است که چنین هشداری می‌تواند بر حجم این مبادلات تاثیر بگذارد و آن را کاهش دهد.

هیچ نظری موجود نیست: