۱۳۹۰ فروردین ۸, دوشنبه

سخنی از سر دلسوزی با یک مرجع تقلید!

کیارش سلام

سنی نیوز: به گزارش شیعه آنلاین، حضرت آیت الله سید "محمدتقی مدرسی" از مراجع تقلید شیعیان که مقلدین زیادی نیز در کشور بحرین دارد، در جدیدترین فتوایی که صادر کرد به شیعیان بحرین اجازه داد که با توجه به اوضاع جاری در کشور بحرین، خمس خود را برای کمک به نیازمندان و زخمی ها هزینه کنند.
متن پرسش استفتاء کنندگان و پاسخ حضرت آیت الله مدرسی به شرح ذیل است:
پرسش:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک حضرت آیت الله سید محمدتقی مدرسی (دام ظله)
السلام عليکم ورحمة الله و برکاته..
ابتدا بخاطر موضع گیری های شرافتمندانه جنابعالی در قبال اوضاع جاری در کشور بحرین و ظلم و ستمی که این روزها علیه ملت ما اعمال می شود، سپاسگزاریم.
ما گروهی از مقلدان جنابعالی در کشور بحرین هستیم. می خواهیم نظر حضرتعالی در مورد خرج کردن حقوق شرعی و خمس شیعیان در بحرین که این روزها نیاز شدیدی به آن در کشورمان وجود دارد را جویا شویم.
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم – مانعی ندارد که این حقوق شرعی و خمس در راه کمک به مستمندان و درمان زخمی ها و نصرت مظلومان هزینه شود، والله المستعان.
محمدتقی المدرسی
کربلاء المقدسة
14 ربيع الثاني/1432 هـ
منبع: (گلاب به رویتان!!) شیعه آنلاین
آقای مدرسی عزیز، چرا برای خود و دیگر مراجع "شرافتمند" شیعه دردسر درست می کنی؟ واقعا در هنگام صدور این فتوا به چه فکر می کردی؟ جوگیر شدی و تصمیم گرفتی پول بی زبان مراجع را صرف کمک به عوام الناس نمایی؟ آیا فکر نکرده ای با صدور این فتوا چه فتنه ای برپا خواهی کرد، و چگونه جیب مراجع عظام را در معرض خطری هراس آور قرار خواهی داد؟ بیش از یک هزاره است که علمای شیعه بر عوام بی اطلاعشان سوارند و سالی بیست درصد از پول آنان را بی هیچ زحمت و دردسری تناول می نمایند. نه تنها هنگام چاپیدن مردم بدبخت شرم و حیا نمی کنند، که آنان را به ثواب اخروی و حسنات فراوان هم بشارت می دهند و با افتخار از این شاهکار اسلامی(گرفتن خمس مال مردم) سخن می گویند. اگر قرار باشد هر تقی که به توقی می خورد یک مرجع تقلید فتوا بدهد که خمس خود را صرف آن تق و توق در بحرین و لیبی و غیره نمایید، برای مراجع چه می ماند؟ فکر می کنی این مبالغ نجومی که در حسابهای مراجع کرام وجود دارد با این فتواها به دست آمده است؟!
تقی جان، شما که الحمدلله در وقاحت و دریدگی مانند دیگر مراجع شیعه سرآمد هستی و بشریت را از رو برده ای، چرا فتوا نمی دهی که بجای خمس، مردم باید از جیب خودشان به آسیب دیدگان و مجروحان بحرین کمک برسانند؟ باور کن این فتوا به نفع خودت و دبگر مراجع است! نه سیخ می سوزد و نه کباب! هم جیب امثال شما پر و پیمان باقی می ماند، و هم شیعیان بحرین برای خرید آر پی جی و تانک و جت ماوریک و شمشیر سامورایی بودجه کافی خواهند داشت. به مراجعی که در آینده خواهند آمد هم بیندیش، آنها هم حقی دارند، و باید برای پر کردن جیبشان و لخت نمودن مردم بدبخت حجت شرعی داشته باشند! چهار تا مرجع بی حکمت مثل تو که این فتواها را بدهند، در قرون آینده باید مراجع شیعه به گدایی بیفتند! خیرسرشان به جز چاپیدن مردم هنر دیگری که ندارند، از کجا می خواهند نان در بیاورند؟!
خلاصه اینکه: تقی جان، قبل از دادن چنین فتواهای خطرناکی کمی فکر کن، و مجددا طول و عرض جیب خودت و دیگر مراجع را دقیقا اندازه بگیر. بعد می توانی در حد نیاز جوگیر هم بشوی!
موفق باشی!

هیچ نظری موجود نیست: