۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

سرکوب مردم بلوچ و افغانی در زاهدان با نام رزمایش و تمرینات نظامی

در طی این سه روز اجرای رزمایش نیروهای مزدور رژیم جمهوری اسلامی شهر زاهدان حالت یک شهر اشغال شده و جنگزده را پیدا کرد. مردم بلوچ در خانه هایشان، خود را زندانی کردند و بخصوص به جوانان خود اجازه خروج ندادند.
 بلوج نیوز: نیروهای انتظامی در روزهای 18،19 و 20 دیماه درطی یورشهای نظامی در مناطق و محلات مختلف شهر زاهدان بدون رعایت هیچگونه قوانین و اصول اخلاقی به خانه ها و محل کسب و کار مردم ریختند و در ضمن ضرب و شتم مردم بلوچ خسارات مالی زیادی به آنها وارد کردند.  

در طی این سه روز اجرای رزمایش نیروهای مزدور رژیم جمهوری اسلامی شهر زاهدان حالت یک شهر اشغال شده و جنگزده را پیدا کرد. مردم بلوچ در خانه هایشان، خود را زندانی کردند و بخصوص به جوانان خود اجازه خروج ندادند. جوانانی را که با لباس بلوچی در سطح شهر ظاهر میشدند گماشتگان ولی فقیه دستگیر میکردند و بدون هیچ پرس و جویی با توهین و تحقیر در سطح زمین دراز کش میکردند و پس از ضرب و شتم ،به تمسخر از دستگیرشدگان میخواهستند که به رهبران مذهبی یا قومی که با آنان موافق نیستند توهین کنند. این دستگیر شدگان سوژه باید ثابت میکردند که دزد و قاچاقچی نیستند و از طرفداران ولی فقیه و جمهوری اسلامی هستند در غیر انیصورت آنها را بدون هیچ دلیل و مدرکی به پایگاههای خود می بردند. شدت اجرای این عملیات بقدری وحشیانه بود که بستگان بسیاری از دستگیرشدگان و مفقودالاثرها جرات مراجعه به دستگاههای ذیربط ولی فقیه را نداشته اند.
 

 

هدف دیگر اجرای این عملیات نیروهای انتظامی در شهر زاهدان  یک عمل تلافی جویانه در مقابل تظاهرات مردم افغانستان در جلوی سفارت ایران در کابل بوده است. در زاهدان عده کثیری از پناهندگان افغانی زندگی میکنند. مردم بلوچ بعلت انساندوستی و خصلت مهمان نوازیشان با این پناهندگان رابطه ای دوستانه دارند و به  آنها به چشم یک انسان پست و تحقیرشده نگاه نمیکنند. برعکس مزدوران رژیم آخوندی شیعه  برادران و خواهران افغانی را انسانهای مجرم بالفطره میدانند و از اذیت و آزار آنها هیچ دریغی ندارند. دشمنی آخوندهای فاسد با مردم افغان بعلت سنی بودن آنها می باشد. ما میدانیم که آخوندها از پناهندگان شیعه عراقی استقبال میکنند و بهترین امکانات را در اختیار فرد شروری مثل مقتدا صدر قرار میدهند.
بنا به گزارش خبرگزاری فارس در راستای اجرای این رزمایش و تمرین، فرمانده نظامی سیستان و بلوچستان  غلامعلی نکویی اظهار داشت اجرای سناریوهای بمب‌گذاری، برخورد با اراذل و اوباش و عملیات انتحاری را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این رزمایش عنوان کرد و افزود: اجرای عملیات‌های روان‌سازی ترافیک در عملیات‌های انتحاری و انفجاری، کشف مواد مخدر در خودرو جاسازی شده، انتقال و جابه‌جایی مقرهای اصلی ‌از دیگر اقدامات پلیس در این رزمایش بود.
نکویی از دستگیری 621 سارق، متهم و قاچاقچی خبر داد و گفت: کشف چند خودروی سرقتی و تحت تعقیب، موتورسیکلت و طلاجات مسروقه از دیگر دستاوردهای مهم این تمرین عملیاتی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: کشف بیش از 23 هزار قلم اقلام ضد فرهنگی و 12 هزار قلم کالای قاچاق، کشف 34 کیلوگرم مواد مخدر از جمله فعالیت‌های مهم عوامل پلیس در این مدت بوده است.
اظهارات فرمانده عملیات نکویی نشان میدهد که این علمیات یک تمرین و رزمایش نبوده است بلکه یک عملیات حقیقی  است که قربانیان آن مردم بی پناه بلوچ و افغانی هستند. این قبیل تمرینات و رزمایش نظامی جمهوری اسلامی در چندین نوبت در طی سال انجام میگیرد.

هیچ نظری موجود نیست: