۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

بهای فتوای مکارم شیرازی از نظر علمای اهل سنّت

اخیراً شنیده شد آیت ا...ناصر مکارم شیرازی در پاسخ اعتراض علمای اهل سنّت به سریال مختارنامه گفته است: « ذکر واقعیات تاریخی توهین نیست » وی با این فتوا گناه توهین به اصحاب و تابعین را به عهده گرفت. البته لازم به ذکر است طبق گفته­ی علمای ما همین جناب ناصر مکاره زمانی که از سوی رژيم پهلوی به کردستان تبعید شده بود می­گفت: « ما شیعیان با سنّی­ها برادریم این دشمنان اسلام و مسلمین هستند که می­خواهند میان ما تفرقه بیندازند.
توهین به مقدسات اهل سنّت کار نوکران اجانب و روضه خوانها و آخوندهای دین به دنیا فروش دربار پهلوی است ». و باز همین مرجع تقلید مردم قم بود که درباره­ی سلمان رشدی می­گفت: « چون این آقا به مقدّسات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین کرده است کارش باطل و خودش محکوم است. این از بهای فتوای جناب مکاره.و اما بطور کلی از نظر ما مسلمانان اهل سنّت سریال مختارنامه و امثال آن چون صرفاً بر اساس اخبار و روایات تاریخی ساخته می­شوند آن هم تاریخی که به اعتراف خود مورخان مملوّ از بهتان و دروغ است، بنابراین هیچ ارزش و اعتباری ندارند. توضیح اینکه: « بدون شک دشمنان اسلام صدها هزار بهتان و دروغ به نام حدیث و روایت ساخته­اند و در آن به بد­گویی از اصحاب رسول الله – ص – پرداخته­اند. منابعی که اکنون در اختیار مسلمانان خصوصاً شیعیان است پر از روایات جعلی و دروغین می­باشند.به طور کلی: تفاوت ما با شیعیان صفوی در این است که آن ها بر اساس اخبار و روایات جعلی و دروغین درباره ی اصحاب مهاجر و انصار قضاوت می کنند، ولی به اعتقاد ما مسلمانان اهل سنّت اصحاب مهاجر و انصار همان یاران و شاگردان دست پرورده­ی حضرت محمّد – ص – هستند که بخاطر ایمان و اخلاصشان در بندگی الله و فدا کردن جان و مالشان در راه خدا در قرآن کریم به کرّات تعریف و تمجید شده اند.
برای مثال خدا درآیه­ی( 74 / انفال )می­فرماید:« اولئک هم المومنون حقاً »یعنی:« مومنان حقیقی آنها هستند »و در آیه ی ( 20 / توبه )می فرماید:« اعظم درجه عند الله و اولئک هم الفائزون ». یعنی: « دارای والاترین درجه نزد خدامی­باشند و رستگاران حقیقی آنها هستند ».بنابراین؛ هر حدیث و روایتی با آیاتی که در مدح آن بزرگواران نازل شده است منافات و تعارض داشته باشد صددرصد جعلی و ساختگی است و هر تحلیل و تفسیری نیز که بر اساس آن روایان جعلی ارائه شود بطور قطع و مسلم باطل و مردود است. به نظر ما تمام کسانی که این قبیل سریال­ها را می سازند و تمام آخوندهایی که آن را تایید می­کنند با سلمان رشدی همنوا و ادامه دهنده­ی راه او هستند و به دلیل اینکه آیات قرآن را پشت سر انداخته و بر اساس روایات دروغین درباره­ی اصحاب و تابعین قضاوت می­کنند در قیامت جز رسوایی و سرافکندگی بهره­ای نخواهند داشت.
(ولی الله افندی)

هیچ نظری موجود نیست: